Gå til innhold

Til dere som IKKE har toastmaster i bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem ønsker da velkommen?

Og takk for maten?

De som skal holde taler, kakker de bare i glasset sitt og reiser seg når det passer?

Og evt sanger, hvordan gjøres det med de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør en av foreldrene dine, eller hans... helst far; mødre liker godt å være i rampelyset selv i barnas bryllup :P

Skrevet

Selv om dere ikke ønsker å ha en tradisjonell toastmaster vil jeg likevel på det sterkeste anbefale å ha en person som "samler" gjestene før bordsetting, ønsker velkommen, intoduserer taler og sanger, gir annen nødvendig informasjon (om toaletter, pauser, hva som skjer videre osv). Det kan være en i nær familie eller en annen gjest, men det er viktig at det er en som er komfortabel med "å ta ordet".

Skrevet

Vi hadde min pappa som toastmaster, og det var ikke noen stor prangende jobb, men en enkel versjon av "praktiske opplysninger som kommer alle gjestene til gode". Han holdt litt orden på talerekkefølgen, fortalte om den ene sangen som skulle synges, hvor toalettene var, slike ting. Kort og konsist. Han dro ikke en eneste vits-vits eller introduserte selskapsleker. Ting gikk av seg selv, han hadde bare overblikk over det hele.

Perfekt jobb for pappaen min.

Skrevet

vi hadde skikkelig "audio visuelt" bryllup;) toastmaster laget vi på film som vi spilte på lerret sammen med bakgrunnsmusikk.

ellers ønsket jeg velkommen selv. "toastmasteren" introduserte pappas tale, brudgommens tale som forøvrig var en ferdig innsunget, egenkomponert og diktet sang som var helt nyyydelig som gikk på lerret. Min sang gikk på bakgrunnsmusikk av samme type men jeg sang i tillegg "live", men måtte ha litt backup hehe og bra var det for var ikke helt stø i de to første versene. ble helt satt ut når han tok til tårene når jeg reiste meg.

takk for maten talen den sa "toastmasteren" vår at vi hadde festet en gul lapp under en av stolene, og den som fant den måtte holde talen. hadde da avtalt med en på forhånd, fetteren til min mann. ble mye liv og røre av det gitt hehe

hadde heller ingen selskapsleker, alt gikk av seg selv hos oss også. Om det trengtes roptes det bare ut NÅ ER DET KAKER, BAR osv..

hadde ikke mer enn 40 pax da, og var på et lite sted

Skrevet

hadde forøvrig også noen sketsjer på denne toastmasteren vår som spiltes av underveis. brudgommen satt med fjernkontrollen i lomma hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...