beggeto Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 lurer på om jeg skal feire bursdagen min litt likevel selv om jeg egentlig hadde slått det fra meg. Blir tross alt 30. Men det blir en litt stressende helg og ingen av vennene våre har barnevakt, så lurer på å ta en litt uformell ettermiddag med voksne og barn. Er det noen som kommer på noe lurt som kan serveres? Helst ikke for mye styr, og må passe for både barn og voksne og gravide. Og ikke være helt hverdagslig. Tenkte på å bestille tapas og ha pølser til barna, men det er jo ikke så mye tapasmat som passer for gravide.
ma:) Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Tenkte på tapas før jeg hadde lest innlegget ditt ferdig. Kanskje fordi jeg har tenkt å lage det i helga. Oster og spekeskinke/pølser er jo ikke så aktuelt for oss gravide, men det finnes også gode ting vi kan spise. Stekt kylling med div sauser/dipper, godt brød/foccacia, baconsuredde dadler, småpaier, tortilla (spansk omelett), salat, stekt paprika, oliven osv. Flere tapasretter som stekes (evt kokes). Ikke mer enn to uker siden vi var på tapasrestaurant, og selv om jeg ikke kunne velge og vrake helt ble det mye god mat på meg også
mamma og my Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Hva med "kurvfest"? At alle tar med seg en liten rett som de liker og passer for dem, og så stiller du med diverse tilbehør. Pleier ofte å bli stor suksess.
Canari Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Til barn ,og voksne også for den del, liker jeg "salat" hvor man plukker selv er helt genialt, har da pastaskruer e.l., skinkebiter, kyllingbiter, ev smårettpølser, diverse grønnsaker,(grønn salat, mais, tomat, paprika, avocado) osteterninger (både vanlig hvit og fetaost), krutonger, nøtter, flere typer sauser og godt brød. ,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå