Gå til innhold

Er sykepleier-utdannelsen vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sykepleiere eller studenter her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke utdannelsen var vanskelig, nei. Men jobben kan være vanskelig til tider. Hvis du skal begynne på det, så pass på å få maksimalt ut av praksisperiodene.

Skrevet

Nei. En har mye obligatorisk og noen sliter med regning.

Skrevet

Dette spørs da helt ifht hvilke forutsetninger du har. Har du interesse for fagene er det jo lettere, selvfølgelig. Det er noen "skrive/tenke"-fag, og noen veldig pugge-fag. Sykdomslære/anatomi/mikrobiologi osv er mye pugging. Og det er jo en 3-årig bachelorgrad, så det er ikke bare å flyte avgårde. Men dersom du interesser deg for det, som med alt annet , går det nok bra.

Skrevet

Litt hva du gjør det til selv.

Er du interessert i å bli en dyktig spl med mye kunnskap så krever studiet endel.

Skrevet

Nei den er overkommelig. Men du... Tenk over dette:

* MASSE ansvar

* jobbe helger

* jobbe helligdager

* mye mas om ekstraarbeid

* vanskelig å få seg fast full stilling

* en ubehagelig følelse av at arbeidsplassen eier deg. (den følelsen finnes sikkert mange steder...)

Skrevet

Er selvsagt interessert i faget:) Har gått helse og sosialfag, allmenn påbygg og i tillegg medisinsk sekretær før så jeg er interessert i helsefag ja:)

Skrevet

Få deg heller en utdannelse som kan gi deg god betaling for jobben du gjør!

Skrevet

Det er faktisk ikke så mange utdannelser i området jeg bor i som er aktuelle for meg.. bare sykepleien. Ellers må jeg flytte vekk, og det er ikke så lett med mann, barn og bolig. Ikke så opptatt av lønna jeg, vil bare ha et yrke jeg kan trives med.

HI

Skrevet

Det er et knallfint yrke:-)

Skrevet

Fint yrke og mange muligheter for videreutdanning:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...