Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Har undersøkt muligheten for å flytte fra samboern min, ting er veldig opp og ned, mest ned, med oss. Og for å være ærlig, begynner jeg å bli litt lei. Dersom jeg skulle flytte, er det aktuelt med en 50/50 deling av barnet, og jeg er fulltidsstudent (ikke på høyskole/universitet) Jeg har ringt NAV og de ga klar beskjed om at jeg som student, ikke kunne kreve noe som helst støtte i forbindelse med flytting/leilighet. Argumentet var at det å være en fattig student er selvforskylt. Jeg kan ikke bo med barnet mitt i en ettroms som jeg knapt har råd til! Aner virkelig ikke hvordan dette skal gjennomføres. Alternativet er jo å bli, i 5 år til jeg er ferdig med utdanning. Har jeg ingen rettigheter altså? Noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Det er ikke slik at man får bolig bare fordi man får barn. Det er noe alle å skaffe seg selv. Mange som skilles etc. og får dårlig råd.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Nei hvorfor skulle du ha noen støtte? Bostøtte er noe alle kan søke om, men vet ikke om studenter får det.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Jeg blir stadig overrasket over at vi har såpass mange i vårt langstrakte land som mener at det er NAV sin oppgave å forsørge dem om livet ikke alltid går som de vil.. Misforstå meg rett, jeg unner virkelig alle dem som trenger det, penger fra staten, men å forvente penger bare fordi man er student er spesielt. Ta opp studielån da vel!! Det måtte alle vi andre da vi studerte, barn eller ei!! Du kan ikke forvente at NAV skal forsørge deg om du blir alene. Da får du ta opp lån eller få deg en ekstrajobb. Dersom du skal ha barnet ditt 50 % har du plenty tid tid å jobbe i tillegg til å studere!! Lykke til!!
blomstre Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Hei Sjekk med lånekassen ang studielån og forsørgerstipend. Og alle kan søke på støtte til barnepass, kontantstøtte og bostøtte. Skjønner godt at man setter høyere krav til bolig når man har barn. Selv studerte jeg før jeg fikk barn, og kunne jo da ta til takke med en rimelig hybel. Et alternativ dersom det ikke finnes noe økonomisk støtte er jo bo-kollektiv med andre i samme situasjon. Håper du finner en løsning!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Jeg var student da jeg ble alene med eldstemann. OS, stønad til barnetilsyn, KS, bostøtte og en liten ekstrajobb gjorde hverdagen absolutt levelig økonomisk sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå