solplutt Skrevet 2. mars 2010 #1 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg har hele tiden tenkt at jeg skulle kjøpe TFK Twist til babyen som kommer i august , men har nå begynt å lure litt på om Brio Go er et alternativ som må vurderes? Jeg skal bo i Bergen hvor det jo regner og blåser en del og lurer på om TFK er lun nok ? Jeg trenger en vogn som blir liten sammenslått og som kan brukes i hele vognperioden. Synes Brio Go ser litt rar ut med de små hjulene og lurer på om trillekomforten er like god som på TFK? Noen som har erfaringer ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141526639-brio-go-eller-tfk-twist/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 2. mars 2010 #2 Del Skrevet 2. mars 2010 TFK er minst like lun som Brio Go. Og bagen er større, så den kan brukes lengre. Ellers er det ikke full liggestilling på sportsdelen til Go, så dersom du vurderer èn vogn for hele vognperioden ville jeg valgt TFK. Og nå kommer det en ny bag som kan gjøres om til sportsinnsats som kan vendes mot deg. Hvis det er ønskelig. TFK er nok også bedre på ulendt terreng enn go. Hvordan de er på brosten har jeg ingen erfaring med. Jeg kan ihvertfall anbefale TFK twist på det sterkeste. Fantastisk trillekomfort og veldig romslig! Det er min 3. vogn og den kommer jeg nok til å bruke ut vognperioden med mini og til nr 2 når h*n evt kommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141526639-brio-go-eller-tfk-twist/#findComment-141527316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke X 4 Skrevet 3. mars 2010 #3 Del Skrevet 3. mars 2010 På asfalt er Brio go selv bedre å trille enn selveste Mountain buggy, og da er den helt sikkert bedre å trille enn TFK Go har en veldig god fjæring og jeg vil absolutt tro den har bedre fjæring enn TFK. TFK er garantert bedre enn Go på masse snø. Go er grei på snø, vet om ei som bare har hatt Go hele vinter og har greid seg fint Jeg føler jeg må ha en vogn i tillegg til Go på vinterføre (Emmaljunga city cross). Go blir bra liten sammenslått. Fordel med Go versus TFK er sportsdelen, sportsdelen til Go er lunere. Pga at den er vendbar. det er jo ikke TFK, og du må trille babyen vendt fra deg fra den er veldig liten i TFK. Kanskje allerede fra 5 mnd. for mange babyer vil ikke ligge i bag lenger fra da (stor bag er oppskrytt og unødvendig synes jeg ). Har hatt veldig mange vogner og foretrekker helt klart vogner med vendbar sittedel til de aller minste, for mange små barn vil det oppleves tryggere å kunne se mor/far og det er koselig å kunne prate med dem, se ansiktsuttrykk osv. Du går glipp av masse fine øyeblikk med å ha barnet vendt fra deg i sportsdelen den første tiden, tro meg Det er først når de nærmer seg året de kan få lyst til å se mer, og da kan de foretrekke sitte vendt framover. Med en vendbar vogn er du skodd for også det. Go sin vogn har ikke full liggestilling, men det fungerer bra til en på 6 mnd +. TFK er en romslig vogn som nok er lenger i ryggen enn Go, selv om jeg ikke har målt. Go er allikevel langnok. Vil anbefale deg å også ta en titt på Emmaljunga city cross og Brio happy duo. Lykke til med vognvalg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141526639-brio-go-eller-tfk-twist/#findComment-141528275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #4 Del Skrevet 3. mars 2010 Det at Go ikke har full liggestilling er sant, men det er jammen ikke langt fra. Den kan ikke sammenlignes med andre vogner der barnet ligger med en "knekk" i ryggen, liggestillingen i Go tilsvarer det å ligge med pute. Det er lunere med en vogn hvor du kan snu sportsdelen - fordi du da kan vende barnet vekk fra vind og vær...er ikke alltid like enkelt å trille vognen bak seg for å slippe å trille mot vinden (i hvertfall ikke med tre-hjulinger, som TFK er). Når det er sagt så tror jeg du må gjøre dette valget selv. Både Go og TFK er populære vogner med ihuga "fans" som vil gjøre mye for å overbevise om at "sin" vogn er best. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141526639-brio-go-eller-tfk-twist/#findComment-141529390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå