satser & vesla Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Hei. Lager ny tråd jeg, den andre ble så laaaang :-) I går var vi på babysvømming for første gang, snuppa var litt skeptisk hele veien, hun smilte innimellom med sprellende føtter og på slutten sutret hun veldig. Trøtt og sliten - ikke rart, hun pleier å legge seg 18-18.30 tiden og dette her var et tre kvarters kurs med start fra kl 17.30. Men, duverden hun sov hele natta. Jeg måtte vekke henne 5 tiden for mat - fikk sikkelig melkespreng da. Pleier vanligvis å amme i 2 tiden og i 5 tiden. Jeg reagerte på en ting, instruktørene puttet sine fingrer i munnen på babyene for å avlede dem fra sutringa. Jeg ble satt ut og syntes det var uhygienisk og ekkelt. Jeg spurte helsesøstra i dag om klor kan hindre smitte mellom barn og det var noe hun ikke kunne gi svar på. Men, hun også stusset over metoden. Jeg kommer til å be instruktørene neste gang om å la være å putte sine fingrer i henne og avspore henne heller med andre metoder. Jeg avsporer henne med noe hun liker og det virker like bra (ord, sang, mimikk, osv). Håper de respekterer at mamsen her kommer troppende opp og sier fy fy til tommeltottene deres ;-) Er det flere her som går på babysvømming? Bruker instruktørene deres å putte fingrene i munnen på babyene? I dag ble snuppa vaksinert, hun skrek veldig intens i kveld, målte tempen - ikke noe høy feber men hun hadde tydeligvis det vondt - så hun fikk paracet. Det hjalp, hun roet seg ned og nå sover hun godt i senga si. Ellers så er hun i dag 3 mnd og 1 uke 5800 gram, 60 cm lang og hodeomkrets på 39 cm. Her har ikke snuppa snudd seg ennå, men hun babler veldig høyt til speilbildet av seg selv ;-) Hvordan går det med babyene deres jenter? Artig å lese om utviklingene dere opplever :-)
satser & vesla Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2010 Hei hegeno Jeg husker deg veldig godt, vi to har vært leeenge her inne vi :-) Leste profilsiden din, gratulerer med tvillingene i magen din :-) Spennende tid i vente! Hvordan er formen din?
hegeno Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Vi har vært her en stund ja satser, men jeg hører jo egentlig ikke til her lenger. (De to siste forsøkene benyttet vi oss av ICSI og hentet ut sæd fra samboeren min). Takk for gratulasjoner!! Jeg har etter forholdende vært i strålende form. Har vært 20 % sykemeldt hele tiden for å kunne ta det litt ekstra med ro om morningen og det har sikkert hjulpet. Omtrent ikke vært kvalm. Er vel mest av alt bare lykkelig Er så hyggelig å følge med her på dere som har født:D
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Så kjekt å høre at alt er vel med deg hegeno;-) Hvor langt er du på veg nå ? Tiden går så fort nå synes jeg. Satser: jeg har ingen erfaring med babysvømming, og evt fingre i munnen......men høres en tanke uhygienisk ut spør du meg...Sikkert gøy ellers da !! Vi har mer enn nok med å få bada i baljen sånn en gang hvert skuddår,.... .-)' Her har vi siste måneden hatt halsvont,hoste, snue, oppkast, diare og øyekatarr.....sukk. Var hos legen med Thomas idag, mistenkte at han kanskje hadde snev av astma, men heldigvis satt infeksjonen bare i de øvre luftvegene, så ingen astma. Han hadde derimot ørebetennelse på det ene øret....Legen ville ikke gi noe antibiotika siden allmenntilstanden er relativt bra. Paracet x 3, og så fikk vi øyedråper mot katarren. Sånn er det å få barnehagebarn.... Bortsett fra sykdom så går det flott med oss. Vi er på husjakt, men strever litt med å finne det rette. Det vi ønsker oss er en enebolig med 3 soverom og lofts - eller kjellerstue og en ok hage. Og ikke for gammel, vi bor nå i blokkleilighet og det er litt tungvint, men det går inntil videre. Heldigvis er det i første etasje :-) Men hele stua mi er ¨jo blitt lekerom....Så min definisjon av "ryddig" er noe helt annet nå, enn det var før jeg fikk barn ja.,,,, Her er det opptil flere lekematter på gulvet, jeg har ikke mindre enn 4 vippestoler, lekekasser, gåstoler, etc etc. "Ryddig" = alle leker er innenfor mattene og det er fri passasje å gå fra stua til kjøkken og bad, uten å snube i klosser, bamser, spilledingser osv...Ergo så er det ikke ryddig før etter ungene er i seng. Da bruker jeg 5 min på å rydde vekk det verste, dvs hive leker oppi en lekekasse, for deretter å hive meg sjøl på sofaen, brus og smågodt innen rekkevidde, og så har jeg en rolig og fredelig date med TVen. Ungene sover søtt - og livet er herlig ;-)
StorkeMammaen Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Hei hei. Vi har kommet så langt som til videregående kurs 3 nå på babysvømming og Herman min er 1 år og 1 mnd. Instruktøren vi har er så elskelig og har faktisk opplevd det samme som deg, putta 2. ledd på lillefingeren i munnen hans og duller og pludrer. Hvis det kommer snørr ut av nesa etter han har dykka så tar hun det bort... tenker at det kanskje ikke er så mange som vil det, men med henne så virker det som det er den naturligste ting i verden. Tror ikke de får i seg noe mer bakterier av fingrene enn av badevannet (med både romper/hårvoks og babyurin i) som babyene både svelger og får i øyne og ører?! Men er enig i at det virker litt rart når fremmede putter fingene i munnen på våre små, og trenger ikke være nødvendig heller. Lykke til videre, leser litt her inne på Bim innimellom, og er så glad for at det er så mange som får det til! Klemmer fra Herman og Tina
satser & vesla Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2010 Jeg måtte trekke på smilebåndet da du Gitte beskrev lekeplassen hjemme hos deg. Det er til tider kaos her også, men du har TO STK :-p Jeg også hiver meg på sofaen når snuppa har lagt seg, fram med fjernkontrollen og slaaaappe av. Men, akkurat nå sitter jeg og strikker ullgenser til snuppa, skal være ferdig til påska. Ble så lei av tv at jeg ville prøve noe annet ;-) Det er utrolig godt med alenetid, selv om jeg til tider savner henne senere på kvelden ;-) Jeg gleder meg veldig til påska, da blir det hyttetur med hele slekta 8-) Såfremt det ikke blir alfor kaldt for snuppa. Blir det hjemmepåske blir det nok kafeslabberas med kaffe latte med sjokosmak og kvikk lunsj + appelsin ;-) Hva skal dere gjøre i påska jenter?
Lacey*har fått erta Skrevet 6. mars 2010 #8 Skrevet 6. mars 2010 Haha! Æsj, nå måtte jeg le og føle at jeg ikke vil på babysvømming med tjukken etter å ha lest den setningen til storkemamma om romper og diverse.. Man tenker jo selvsagt ikke over sånt, og ikke skal man det heller. Bare hørtes så kvalmt ut.. *flire* Vurderer babysvømming her også nå, men har litt angst for diverse.. ser for meg senario hvor han glipper ut av hendene mine og forsvinner i vannet... lite trolig, men dog en reell frykt
storkemams? Skrevet 8. mars 2010 #9 Skrevet 8. mars 2010 i den forrige tråden for oss som har født, nevnte @desea en facebookgruppe... jeg har sendt henne en pm, men ser hun ikke har vært pålogga på ei stund. noen som kan hjelpe meg? jeg ahr ikke akkurat vært aktiv her inne, men vil *gjerne* komme i kontakt med andre i samme situasjon/med likn erfaring som meg...
satser & vesla Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. mars 2010 Hei. Første gang vi var på babysvømminga var vesla skeptisk hele veien, 2. gang måtte vi avbryte etter 5 min - slet med magen siden hun ikke hadde bæsjet på flere dager. Og nå for 3.gang var hun i kjempehumør, hun sprellet og plasket i vei med kjempeiver :-) Nå kan jeg senke skuldrene og se fram til resten av kurset :-) Jeg er med på facebookgruppa, send meg pm så skal jeg innvitere deg inn :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 31. mars 2010 #11 Skrevet 31. mars 2010 Hei jenter ) Nå har lillegutt blitt 3 mnd og 37 dager iflølge BIM - gud å tida flyr ) Han smiler og er glad - vi har hørt trillende latter en gang - resten er bare sånn gap med hyl - ikke lenge før vi får latteren igjen tror jeg:o) Lillegutt sover fra 20 til 05 så er det pupp - deretter sover han til mellom 7 og 8 - så her kan vi ikke klage. Han har hatt samme rutinen siden han ble født:o) Melka har begynt å forsvinne - tross intense dager med amming og pumping til den store gullmedaljen - så her går det mest i nat - med noen puppemåltider om dagen! Det er ikke lenge til vi skal introdusere grøt - det gleder vi oss til ) For øyeblikkert er han kjempefprkjøla - det surgler og piper i brystet hans - vi har vært hos legen 2 ganger - men det er kun virus og formen hans er på topp selv om han hoster som en gammel mann! Får håpe det går over snart ) Han har og rullet seg fra mage til rygg 3 ganger (kun for kona - jeg har ikke fått se enda ) og jeg følger intenst med på han tilfelle han skulle gjøre nye kunster he he ) Ellers har vi ikke fått barnehageplass . tross vi søkte 9 stykker....huff kjenner panikken - jeg er ikke fan av å plassere han hos dagmamma....vi står på venteliste så det er bare å krysse fingra!!! God påske jenter )
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 8. april 2010 #12 Skrevet 8. april 2010 I dag er tvillingene 10 mndr. Tiden flyr nå. Og det skjer så mye. Lærer seg nye ting hver eneste dag. De fyker rundt på gulvene her i en voldsom fart, utforsker alt, reiser seg opp, og følger etter meg overalt i leiligheten. Thomas har også lært å si mamma..*smelt*. Er så skjønn :-) Thomas er blitt 74 cm og 9,5 kg. Olivia 72 og 8,1 kg. Vi er mye ute på tur, de liker seg godt i sportsvogna. Og så er vi på lekeplassen, å huske er kjempegøy :-) De har også veldig mye glede av hverandre. De ler og koser seg sammen, leker og kryper etter hverandre. Men de stjeler også hverandres leker og det blir en del knall og fall om dagen... Så her er fullt liv, masse lått og løye. Men på nettene er det helt stilt, de sover veldig godt, hurra !!
Lacey*har fått erta Skrevet 8. april 2010 #13 Skrevet 8. april 2010 Hei og hopp jenter! Nå er tjukken blitt 4 mnd og er en stor og røslig kar. Han får maisgrøt til kvelden og absolutt elsker det! Jeg tror vi har fått oss en ordentlig matmoms her, for han blir ekstremt sur når grøtbollen er tom. Han får også noen skjeer med sviskepuré annahver dag for å ikke bli forstoppet og mangopuré i grøten er bare toppers! Han får også Nan 2-3 ganger om dagen, siden melken min dessverre er nesten bare vann.. må suplere litt bare Han elsker å ligge på magen og snakke med seg selv i speilet. I tillegg er han en liten omvendt baby og har begynt å rulle fra rygg til mage istede for mage til rygg.... Han elsker å høre sin egen stemme og ljomer, skriker og skråler fra ende til annen. Han er glad 99% av sin våkne tid og vi er takknemlige for å ha fått en så rolig baby. Vi har aldri hatt en våkennatt med han noen gang.. Å stå på egne ben på fanget er en av aktivitetene som gjør han ekstra glad og han har også begynt å bøye knærne for så å strekke de igjen slik i håp om at han skal hoppe tror jeg blir i alle fall løftet opp og ned og det er knall! Det skjer så ufattelig mye med han nå at man nesten ikke klarer å følge med Herlig herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå