Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har et barn på en mnd og er så heldig at jeg kan amme henne. Fikk ikke til å amme storesøster så jeg var veldig glad da ammingen fungerte denne gangen, Men nå, etter en mnd får jeg en litt klaustrofobisk følelse av det hele. Hun skal ha pupp veldig ofte og bruker lang tid hver gang hun spiser. Sovner kanskje ved puppen og må vekkes og vekkes og vekkes. Og brøler som bare det om hun fjernes fra puppen. Hun nekter og sove om natten uten puppen i munnen. Brøler seg blå hvis hun blir lagt i senga si eller ved siden av meg uten pupp i munnen, Jeg får jo ikke gjort noenting!! Har verdens dårligste samvittighet ovenfor storesøster som aldri får en bit av mammaen sin lenger. Hvis vi legger planer,bare vi to, blir det ofte ødelagt av at jeg må amme lillesøster. Jeg vet at det er vanlig med så små og at det kommer til å gå seg til, men jeg føler meg som i fengsel. Vi delte på mating sist fordi ammingen ikke fungerte og jeg var overhodet ikke forberedt på hvor bundet man blir om man ammer.. Om kveldene når storesøster skal legges, vil lillesøster ha pupp fra kl syv til ett nesten hele tiden. Jeg har masse melk så det er ikke det at det er for lite.. Noen gode råd til en sliten mamma?? Eller er det bare pes å få?? :-)
Gjest ->>- Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Altså, om ammingen er slitsom og går ut over alt mulig annet - det er ikke egentlig veldig mange gode grunner for å fullamme fremfor å delamme. Det eneste skumle med delamming så i måte, er at ungen kan komme til å like flaske for godt og dermed nekte å ta pupp etter hvert. Kalkulert risiko med andre ord.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Jeg vil bare råde deg til å holde ut en mnd til. Jeg har ammet 4 stk og det er de to første mnd som er "pyton", det blir bedre!! Nå er ikke jeg noen stor ammefanatiker, jeg brukte mme i tillegg etterhvert både første og andre gangen, men jeg er av den oppfatning at det er fryktelig mye mer lettvint å amme :-) Nå, fjerde og siste gang, har jeg kun fullammet og ammer fortsatt en del (8 mnd) og er veldig fornøyd med situasjonen slik den er, men de to-tre første mnd var like pes denne gangen også.... Som sagt, gi det en mnd til også vurderer du på nytt da! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Det går over!! Sønnen min var slik i 12 uker...mat hver andre time døgnet rundt. Etter det sov han natta igjenom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå