Gå til innhold

Jeg har lyst til å jobbe mindre, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i dag 100% og trives heldigvis veldig godt i jobben.

Jeg skulle gjerne hatt litt kortere dager for mer tid med sønnen min, f.eks 80% og 6 timer hver dag.

Men jeg lurer på om det nå er et veldig dårlig tidspunkt å ta dette opp med sjefen på.

Jeg vet det er usikkert i bedriften framover og kan bli aktuelt med oppsigelser eller permitteringer. Har lang ansiennitet og vet at jeg blir satt pris på som medarbeider, så jeg er nokså sikker på at dette ikke vil gjelde meg. Samtidig vet jeg at sjefen liker at jeg jobber 100% da jeg også avlaster han en del.

What to do??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da søker du 20 % ulønnet permisjon, tror ikke han kan nekte deg det. Men hvis du føler det bare blir kjipt, hva med å avtale en litt mer fleksibel løsning?

Du kan jobbe kortere dager, men ta igjen "det tapte" en dag i uka? Snakk med sjefen, det verste som kan skje er at han sier nei :P

Skrevet

Hvis det er dårlige tider, og aktuelt med permitteringer og oppsigelser så blir han kanskje bare glad hvis du for en periode ønsker gå ned i stilling. Kanskje det kan bidra positivt til firmaets økonomi?

Men svaret får du vel bare ved å snakke med sjefen :) Hør med han, hvis han gir uttrykk for at det passer dårlig så kan du jo ta det til etterretning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...