Gå til innhold

Fedrekvote hvis mor er arbeidsledig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp vite at jeg ikke har noen jobb å gå tilbake til når permisjonen er over neste uke :-(

Har dette noe å si for pappapermen, noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det ettersom det er noe dere har tjent opp på forhånd. Er ikke sikker altså..

Skrevet

Jeg tror også at det er sånn, men infoen på nav.no er jo bare frustrerende tvetydig :-(

HI

Skrevet

Permisjon opparbeider man seg før fødsel. Så om du har jobbet nok før fødsel så har også far rett på pappaperm. Det kan ingen ta fra dere selv om du blir arbeidsledig etter permisjon.

Skrevet

Takk for svar! Det er vel sånn jeg har tolket det også, men ble litt usikker når jeg leste på nav sine sider på nett ;-)

HI

Skrevet

Han kan ta fedrekvoten, men hvis han skal ha mer av den permisjonen som er felles, er det et krav at du jobber/studerer, så da må dere i tilfelle gjøre om på det.

Skrevet

Han skal kun ha fedrekvoten, så da går det bra! :-)

Er det forresten noen som vet om det er min eller hans inntekt som legges til grunn i beregningen av hva han skal ha utbetalt?? Har fått så mange rare og ulike beskjeder fra nav at jeg er helt i tåka....

HI

Skrevet

Han får beregnet sine foreldrepenger basert på sin egen inntekt, men valg av 80% eller 100% styres forsåvidt av hva du har valgt, eller hvertfall hva du førte opp i den opprinnelige søknaden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...