Gå til innhold

Fortsatt velstand!

Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Ny ultralyd i dag, nervøs som bare det som vanlig i forkant, som å skulle opp til eksamen x 3! Men, bare gode nyheter i dag også, flott vekst, så både armer og bein + bevegelse, ganske utrolig i uke 9 bare. På det ene bildet ser det ut som en liten miniperson (litt stort hode men..)

Formen har vært bedre de siste dagene, helt greit det så lenge det fortsatt går fint i magen. Skal fortsette på crinone i 2 uker til og albyl E til det har gått 3 mnder. Sykemeldt i 2 uker til, men da håper jeg hodet og kroppen er klar for litt jobbing, om ikke 100% men det skal bli godt å jobbe litt igjen kjenner jeg.

Nesten så jeg klarer å tro at denne gangen skal det virkelig lykkes, legen så det var ørsmå sjanser for spontanabort nå slik det så ut idag, så da er det bare å tro på det! Yippi - Sola skinner og jeg er så glad....

Fortsetter under...

hei "håpet"

så utrulig morsomt, vi følger kvarandre visst her inne. Gratulerer så MASSE med fortsatt velstand i magen! Eg håpar på samme konklusjon på UL komande fredag. Har klart å holde meg til annakvar veke på ultralyd, og sjøl om eg av og til får litt panikk, har eg fortsatt ganske bra trua på at det skal gå bra. Det stod jo bra til for to veker sidan og kjenner meg fortsatt gravid - men ikkje sånn veldig plagsomt egentlig. Men skal innrømme at eg har tenkt eindel på at denne veka har eg kome like langt som den lengste graviditeten min, 10 + litt. Men den gongen viste det seg jo at det ikkje hadde vore noko "ordentlig" der. Og det veit eg at det er no.

Om det ser bra ut der inne med full bevegelse på fredag, så skal eg virkelig sleppe ned skuldrene /nesten/ til normalen. Klarer stort å fortrenge tanken på det, men kvar kveld er eg som ein liten unge: "no skal eg berre sove x netter og så er det UL"... :-D

Er veldig glad eg har jobba 50% desse vekene, og er klar for å gå opp til 70-80 prosent (men ikkje 100!) frå neste veke. Skal til fastlegen på mandag.

Hei håp. Gratulere så masse, dette skal gå bra... Krysser alt jeg har for deg videre, 3 uker igjen nå. Så kan du senke skuldrene... Men dette lover bra :o)

Bare et lite spm. Hører til Ullevål jeg også, og legen nevnte noe om at jeg skulle inn for å sjekke innsiden av livmoren med kontrastvæske osv. Har du gjort det? Vet du evt hva de sjekker?. Har blitt utredet med alt det andre, ikke noe galt ( men er jo det, så lenge jeg mister heletiden), men ingenting de finner iallefall.

Hvordan syntes du oppfølgingen på Ullevål er? Er det bra der?

Hilsen Line

Det eneste jeg har gjort i min utredning er å ta to stykk blodprøver, for å sjekke hormonene og om det evt skaper blodpropper etc. Ingen uregelmessigheter funnet på de to. Har ikke blitt forespeilet noen annen type sjekk foreløpig. En venninne som sliter med å bli gravid har sjekket livmor, eggleder etc med kontrastvæske vet jeg, men ikke noe som har vært aktuelt for meg såvidt jeg vet. De foretar vel ulike sjekker i forhold til den enkeltes historie vil jeg tro!?

Mitt første møte med min lege på Ullevål var ganske kjapt og rett på sak, men fikk hvertfall resept på crinone og Albyl E. På undersøkelsene etter ny graviditet har hun vært noe mer imøtekommende og informativ synes jeg. Er jo bare innom i 10-20 minutter hver gang, men så lenge alt ser fint ut holder jo det i grunnen. De damene som ordner med timeavtaler og sånn er alle tiders. Et par til sjekker før uke 12 er et faktum (håper jeg), og da er jeg i normal svangerskapsoppfølging igjen. Spennende tider....

Hei Håp!

Så bra! Dette skal gå hele veien :-)

Jeg gleder meg til neste go-nyhet!

Mamman til engelen Daniel

Jeg har tatt den undersøkelsen. De setter i et kateter (litt vondt...) og så sprøyter de inn en vetske for å sjekke om det kan være skader/avvik i livmoren vegger med ultralyd. Ganske fort gjort. Fant ikke noe galt.

Jeg skal begynne på kortison (Prednisolon - 10 g/ml?) ved neste forsøk. Snakk med legene din om det! Jeg har lagt opp noen artiker her inne om dette temaet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...