vi3blir4 Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har stabile sykluser på 35 dager og har ALLTID el på dag 21 fra første mensdag og 14 dager fra el til ny mens igjen. Etter min syklus så har jeg termin 12.10.10 og er 8+2 i dag. Problemet er at både fastlege og jordmor sier at jeg har termin 05.10.10, men da regner de ut ifra en normal syklus på 28 dager med el på dag 14, men dette blir jo helt feil. De sier at de regner alltid termin ut ifra en 28 dagers syklus uansett hvor lang eller kort syklus den gravide har hatt. Fikk også bekreftet på tidlig ul at jeg var akkurat like langt på vei som jeg selv vet at jeg er, men jm og lege sa at de tar ikke hensyn til beregning at termin ved tidlig ul fordi at det er sjelden at målene stemmer i forhold til uker og dager så tidlig. Alt som blir notert av termindato og ukene de skriver på etterhvert stemmer jo ikke i det hele tatt. Hva skal jeg gjøre? Er så frustrerende....... Vil jo gjerne ha min egen beregning på da jeg vet at det er den som er riktig.
E_E_K Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Lag din egen beregning det er ikke noe du trenger å gjøre med det. Barnet kommer når den kommer . Når du har vært på ny ultralyd i uke 18 da skriver de ned ul- termin. Så ikke tenk på det Kos deg heller med spire i magen og ikke tenk på hvordan de regner det. Jeg hadde ikke brydd meg. Jeg selv har 32 dager suklys fant nettopp ut at jeg er gravid er 4+2 jeg kommer til å regne ut i fra mine egne bergninger uansett hva de skriver Lykke til !!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Leger / JM regner alltid utifra en 28 dagers-syklus, uansett hvor lang den virkelig er. Dette er for å "standardisere" beregningen litt, og fordi man aldri kan være 100 % sikker på når EL virkelig var. Her er samme greia- jeg VET at jeg har 30 dagers syklus, men legen regner likevel utifra en 28 dagers syklus, og setter dermed termin til to dager før min egen. Ikke noen stor greie, og så lenge jeg selv vet hva som stemmer best er det jo ikke noe stress! Etter ordinær UL blir det uansett rettet på, i goood tid før fødselen;)
vi3blir4 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2010 Ja, jeg kommer helt klart til å regne ut i fra min egen beregning, men synes likevell det er litt irriterende at det som står på helseskjemaet blir feil. Det blir vell rettet opp når jeg kommer til ordinær ul. Sist jeg var gravid så ble det notert etter min egen syklus og dette var med samme lege og jm, så skjønner ikke hvorfor de gjør det annerledes nå. Ved ord.ul forrige gang så stemte det akkurat på dagen med min egen beregning, så er ganske sikker på at det kommer til å gjøre det denne gangen også =)
vi3blir4 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2010 Hadde ikke brydd meg noe særlig om det var en dag fra og til, men når jeg har så mye som en uke lengre syklus enn normalt så synes jeg ikke at de burde regne ut i fra en normal 28 dagers syklus, det blir for mye feil. Viss jeg hadde en syklus på f.eks 42 dager så hadde det jo vært helt på jordet å regnet ut ifra en 28 dagers syklus. Synes det er litt tåpelig av de å regne alle ut i fra en normal syklus uansett hvor lang syklus man måtte ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå