Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde jeg en litt bratt start på dagen. Jeg hadde så heftige ligamentsmerter at jeg rett og slett ikke kom meg ut av senga. Etter en og en halv time uten å være i stand til å rikke meg av flekken, ringte samboer etter ambulanse. Det kom tre snille damer som undersøkte meg og løftet meg ut av senga og stablet meg på beina. Da ble alt mye bedre, selv om jeg har hatt smerter hele resten av dagen. Har snakket med lege og jordmor i etterkant og det eneste de kan si, er at sånne smerter er det noen gravide som får, og at det ikke er så mye å gjøre med. Jordmora foreslo fysioterapeut som jeg skal til i morgen.

Er det noen som har noen gode råd i forhold til å forebygge at alt låser seg igjen? Må innrømme at jeg gruer meg til å legge meg i kveld med tanke på hvordan kroppen er når jeg våkner i morgen.

Bør vel legge til at dette er mitt tredje svangerskap og at jeg har hatt store problemer med ligamentsmerter i begge de siste, noe som visstnok er vanlig. Hadde en lignenede runde i mitt forrige svangerskap, men da var det to uker til termin og ikke to måneder som det er nå. Må innrømme at jeg er litt redd for at smertene skal vedvare.

Alle gode råd mottas med takk :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Har ikke noen gode råd,men ville bare si god bedring!

Skrevet

Jeg har heller ingen gode råd til deg, men kan forstå hvordan du har det og det må være helt forferdelig!

Fikk en sinnsyk ligamentstrekk i går når jeg skulle legge meg og lå å vred meg og pep av smerte i 15 min. Dersom du hadde så vondt konstant i så lang tid i dag til morgen synes jeg fryktelig synd på deg!

Håper ikke du opplever det samme i morgen. God bedring :-)

Skrevet

Jeg har også mye av dette, er rett og slett vondt, har det spess på den ene siden og mye på natta hvis jeg ikke ligger "riktig". Jeg kan ikke ligge for høyt oppe med magen for da strammer/strekker det til med en gang, beste stillingen er vel på en av sidene. Har våknet noen ganger og vært helt øm, ikke noe særlig.. Jeg ble bekymret i begynnelsen når jeg hadde disse smertene for det er jo så intense krampetak noen ganger men jordmor sa også til meg at det var helt normalt. Håper du føler deg bedre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...