nickoline og supermann Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Hva er deres reisetips. Hvor har dere vært- og hvor ville dere dratt igjen. Noen skal nedover norske kysten. Sist år var vi i Telemarkskanalen. Tenker på koster og skagen....
nickoline og supermann Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2010 ingen nå heller? Fjorden er jo full av båter hele sommeren:)
* 5 om dagen * Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 jeg eier ikke båt, og er litt redd på vannet,så der er jeg ikke... hehe...men jeg bor i kragerø, og er masse båter her hele sommeren, og min familie har båt, så de er som regel ute i den i 6-8 uker på sommeren. de ligger jo mye her i kragerø da,og reiser ut til jomfruland, bla min søster med familie liker seg veldig godt lenger sørover, mot kristiansand. lyngør er vist en flott plass, og i skjærgården til arendal..... bamble er kjempefint, det ser vi når vi kjører med bil, Valle heter plassen der da. er stort sett flott her nede i båt, bare været er fint :-)
nickoline og supermann Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2010 Blir nok langt nedover til kr.sand om vi tar norskekysten. båten står i østfold, så blir jo mange turer rundt her i helgene. I sommer var vi ikke lengre ned enn skien - Telemarkskanalen var supert. Men nå er båten 34 fot i stedet for 22, så i år blir det 3 uker sammenhengende:) Valle har jeg hørt om...
* 5 om dagen * Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 ja, da kommer dere nok lengre med større båt. og er jo ikke mere enn ca 45 min fra valle til kragerø, og et par timer videre ned til risør, og den kanten.
nickoline og supermann Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2010 Båten ble kjøpt i kr.sand. Kjørte jo til Fuglevik på ca 5 timer... Full speed da:) Var jo i høst, så det var ikke så stas da:) Blir nok en langweekend nedover også... Drømmer om knallsommer. får meg endelig jobb uten helgejobbing en stund:) Skal nyte sommeren Gleder oss ihvertfall!!!
* 5 om dagen * Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 høres deilig ut :-) dere får ha en kjempefin tur til sommeren....
Gjest Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Vi har båt og har hatt ferie på Oslofjordens vestside ned til Kristiansand, en annen gang på østsiden ned mot Gøteborg og også fra Gøteborg til Øland. Dette var før vi fikk barn, har ikke prøvd med barn enda. Alle feriene var kjempefine selv om jeg synes det blitt for mye "campingplassaktig" til tider, litt for tett med båter - selvsagt fordi det var fellesferie - fint om man kan unngå fellesferien synes jeg. Jeg foretrekker Sverige, synes kysten der er veldig fin og så er det jo litt mer eksotisk med utlandet da! Andre penger, annen is, litt annet utvalg i matvarebutikkene, egen språk.... Det finnes masse fine bøker og oversikter over naturhavner. Prøv f.eks hjemmesidene til Nautisk Forlag. Vi seiler så for oss er det største opplevelsen å være underveis - ikke så viktig å komme til havn.
Mia_73 Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 Tja, vi bor i Arendal, så vi trenger ikke kjøre langt for å oppleve late dager på Sørlandskysten I fjor kjørte vi litt østover, men tror i år skal vi litt til vest, Lillesand, Blindleia, kanskje til Mandal? Gleeeeder meg!
nickoline og supermann Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2010 Har en havneguide... skal kjøpe de 2 siste også. Tror vi satser på svenskekysten. De sier at koster har flest soldager i året:) Fordelen er at vi kan dra dit det er fint vær... Hadde med Andreas sist år. Gikk supert. Nå er han snart 4 og kan nesten svømme også... Blir fellesferien - 2 siste i juli og første i august. 5 båter drar en uke før oss ut. Ellers er det de 7 båene vi dro med i Telemarkskanalen også. Samt noen flere som sikkert henger seg på. Innmari kosellig med så mange. Bare synd det kun er ei som er like gammel som andreas. De andre har skolebarn. Hva kan man oppleve på veien da? Annet enn vakker natur og bading...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå