racine Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 noen av dere som har noe forhold til folat? noen som har brukt det? jeg har begynt på det nå, i håp om at det kanskje klaffer snart. he eh..sliter med sykluser også da:Sså håper det blir i orden snart..samboeren min og jeg har så utrolig lyst på barn nå.. og kjedelig at mann må slite litt pga jeg har brukt p-piller tidligere..:S.
Miss Snow Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Jeg brukte folat til å begynne med, men så hørte jeg på radio at noen norske forskere fra universitetet i Stavanger (tror jeg) sa at folat kunne være kreftfremkallende om det ble brukt i over et år. Det er sikkert hysteri, som mye annet, men jeg fant ut at jeg heller begynner på det med en gang jeg blir gravid. Er såpass oppmerksom på hvilken dag som er ikm og alt, sånn at jeg veit det tidlig om jeg er gravid. Så blir det bare graviditetsmånedene jeg bruker det. Mest sannsynlig er det ikke noe farlig i det hele tatt, men det ble nå bare sånn jeg valgte å gjøre det.
Gjest Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 ja, folat kan være kreft fremkallende om du bruker det hver dag i et år.. står som regel på pakka at mens man prøver, så skal man ha 2 uker opphold mellom hver pakke..
racine Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2010 vi har bare så innmari lyst på barn..og vet snart ikke hva jeg skal gjøre for å tenke på noe annet? har hørt at det liksom skal hjelpe å ikke tenke så mye på det da..men det er lett å si det når savnet etter barn er så stort liksom:(også sliter jeg jo med syklus også da.. så det er ikke noe artig..:(noen som er i samme båt eller som har noe råd?
Miss Snow Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Skjønner godt hva du mener! Det er klin umulig å ikke tenke på det. Tiden fra el til ikm er så grusomt lang.. Jeg har ikke hatt noen voldsomme problemer med syklus, unntatt en liten vri forrige måned, men jeg har sett flere overskrifter i forumet her som omhandler å få mer stabil syklus. Hvis du leiter litt, så finner du helt sikkert noen tips der! Er det lenge siden du slutta på p-pillene da? Jeg fikk et visdomsord fra en av de kloke damene her inne forleden dag. Hun sa at for hver måned som det ikke klaffa på, jo nærmere kom man den måneden det ville klaffe i! Det fikk ihvertfall meg til å tenke mer framover. Det har jo ikke så mye for seg å tenke for mye på de periodene det _ikke_ klaffa i. I tillegg tror jeg det er forskjell på å la være å tenke for mye på prøvinga og det å stresse mye rundt det. Selvfølgelig tenker man mye på det - det er jo noe stort man prøver på! Men om man tester og tester og tester, både før el, etter el, før ikm og etter ikm, så tror jeg systemet blir stressa også. Kanskje akupunktur kan være noe for deg, om du føler at det blir et "jag". Det er utrolig effektivt på stressa kropper!
Supermamm Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Har ikke så mange gode råd å gi deg ift syklus og lengde og slikt, men jeg tror nok Miss Snow har et godt poeng ift stress og testing. Tror det er nesten umulig å ikke stresse rundt dette med prøving, men om man klarer å i det minste gjøre noen små ting som å ikke teste leenge før ikm osv. så gjør man ihvertfall noe for å redusere stresset litt. Vår nr 2 kom forresten i en mnd vi slappet av og ikke testet etter el;)
racine Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2010 jeg har ikke testet når jeg har el osv på leeenge nå.. det som irriterer meg mest er syklusen min altså.. huff..hadde mensen sist 11 jan.. sluttet på pillene ca 3 uker før dette..går til fotsoneterapeut da.. håper det hjelper.. gikk jo til gynio før jul, og han ville da jeg skulle gå på pilla for å få det igang igjen.. brukte pille frem til april ifjor, så hadde jeg ikke mensen når jeg sluttet på dem da.. dro til gynio i nov.. fikk beskjed om å bruke det og brukte dem i 1 1/2 mnd.. fikk da mensen 1 gang når jeg brukte pillene, så sluttet jeg med dem og fikk det 3 uker senere igjen.. og ikke hatt det siden.. så er så fortvilet..:(så stresser ikke med testinga.. tenker bare veldig på det å få barn, og hvor utrolig fint det ville vært å hatt en liten en nå.. alle rundt meg får jo barn å greier..
Supermamm Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Ja, da skjønner jeg jo at du har et helt annet probem enn testestressing! Klart det er vanskelig om du ikke får mens. Håper det hjelper med fotsoneterapi, går du ofte?
Miss Snow Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 Jeg veit ei venninne fikk tilbake mensen da hun begynte regelmessig hos akupunktør. Hun mista mensen helt uten at de fant noen grunn til det, men det hjalp for henne. Det fungerer helt sikkert ikke likt for alle, men jeg er litt fan av naturmetoder for å få kroppen igang igjen, framfor kjemiske metoder. Men, igjen, det fungerer helt sikkert forskjellig fra person til person, og jeg er ingen lege =) Håper du får kroppen på riktig spor igjen snart!
racine Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. mars 2010 skal ditt imorgen faktisk;) hun hadde vinterferie forrige uke, så blir jo 2 uker siden sist når jeg var der nå da.. men er der stortsett 1 gang i uka eller annenhver uke.. kommer ann på hvordan formen min er..men jeg har jo syster på eggstokken da, men det er det vist mange som har. men fotsoneterapeuten min sa dem hadde blitt mindre siden jeg begynte der og at livmoren min var i orden.. så kan hende det rett og slett bare tar litt tid..
racine Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2010 tusen takk miss snow;) hvordan går det med dere og barn da?:)jeg har også hørt at det skal fungere med fotsoneterapi.. jeg får jo nåler i tilegg.. hun tar føttene mine først også ligger jeg med nåler ca 20-25 min etterpå..
Miss Snow Skrevet 2. mars 2010 #12 Skrevet 2. mars 2010 Jeg slutta på pilla i september, så håper det blir om ikke så lenge nå! Vi har ingen fra før, så det er jo litt nytt og spennende. Men det gjør meg kanskje desto mer utålmodig Jeg går litt i kjellern når tanta kommer, men vi må bare beholde troen på at det blir til sin tid. Går og venter på at hu skal komme til seinhelga/neste uke allerede ;p
racine Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 2. mars 2010 kjedelig de vente tidene altså:S huff.. godt det er flere av oss her inne:) så enn har noen å snakke med..:)vi får krysse fingrene for at tanta kommer til deg til helga da;) venta på tanta i over 1 mnd jeg nå..
BareLykke*GravidLykke* Skrevet 2. mars 2010 #14 Skrevet 2. mars 2010 Typisk at det skjer når man slapper av, vi holdt på nesten 2 år... Jeg ga opp å bestilte med hund...hva skjedde ? joda...GRAVID
racine Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 2. mars 2010 ja ikke sant.. du får holde meg oppdatert da:) hvor i landet kommer du ifra forresten? håper det klaffer for dere snart;)
racine Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #17 Skrevet 3. mars 2010 Hei folkens:-)da har jeg vært hos fotsone, og ho mente at systene mine og livmoren var bedre. Så hun trodde den mnd lige var rett rundt hjørne:-Dhåper håper så vi får prøvd litt. He he.
Miss Snow Skrevet 3. mars 2010 #18 Skrevet 3. mars 2010 Det hørtes jo bra ut! Håper hun har rett! Jeg er litt på symptomjakt, selv om jeg egentlig ikke liker å innrømme det. Mest sannsynlig er ting jeg kjenner, eller tror jeg kjenner, tilfeldig. Men får bare krysse fingrene. Jeg er egentlig Østlending, men er bosatt i Trøndelag. Enn du? =)
Supermamm Skrevet 3. mars 2010 #19 Skrevet 3. mars 2010 Ja, racine, jeg håper hun har rett! Når du først kommer igang med mens, er det da stor tjangs for at det går seg til av seg selv? Får håpe det slik at dere kan komme ordentlig igang med prøvinga!
racine Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #20 Skrevet 3. mars 2010 Ja da håper vi at det går av seg selv når det kommer igang:-)er ifra sandefjord jeg da:-) håper bare fotsone har rett da. Håper det ordner seg for oss alle snart da:-) hadde vært moro:-D
racine Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #21 Skrevet 4. mars 2010 hvordan går det med dere idag jenter? fortsatt utålmodig jeg da.. tanta har fortsatt ikke kommet:(men håper det skjer noe snart..:)vi skal flytte å greier neste uke da, så er i full sving om dagen:pnå får vi et ekstra rom å greier, så da er det bare for frøet til å sette seg;) he he..merker jeg begynner å bli litt små syk nå også, og det har jeg IKKE tid til..
Miss Snow Skrevet 4. mars 2010 #22 Skrevet 4. mars 2010 Her er det ikke tid for tanta ennå, men det blir en spennende uke som kommer til neste uke. Krysser alt jeg har! Så fint med mer plass! Vi flytta i fjor og fikk tre ganger så mye plass rundt oss. Det var digg! Det er litt pes å stå midt oppe i flyttinga, men det er veldig stas når alt kommer på plass =)
racine Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #23 Skrevet 4. mars 2010 skal krysse alt jeg har for at ikke tanta di kommer;) ja vi gleder oss masse til å flytte nå, for er så falleferdig her. flytter til et sted som blei bygd i 2005;) har enda ei bekjent som er gravid nå kjenner jeg blir så utrolig misunnelig og trist for at jeg ikke får det til..vil så gjerne ha en selv, og tenker på det nesten hele tiden nå..:(er vanskelig gitt.. forbanna tante som ikke kommer:(
Miss Snow Skrevet 4. mars 2010 #24 Skrevet 4. mars 2010 Jeg skjønner så veldig godt hva du mener. Jeg tålte ikke ansiktet på ei i svigerfamilien min da jeg fikk vite at hun var gravid (det gikk galt etterhvert da..). Jeg har ikke så godt forhold til henne fra før, men da ble jeg helt urasjonell. De hadde ingenting på stell. Ikke penger, ikke bolig, ikke noenting. Det var før vi begynte å prøve, men jeg ble så sjalu fordi de kjørte på og prøvde uten noenting på plass, mens vi følte vi måtte vente til vi var litt mer etablert. Det er ikke noe ålreit å gå sånn og vente. Selv om det bare var fire dager jeg gikk over sist, så gjorde jeg ikke annet enn å vente, tenke, vente og tenke enda litt mer. Håper det stabiliserer seg snart - det er litt lettere å forholde seg til når kroppen funker sånn den skal! Jeg har mye stikkinger nederst i mageregionen for tiden, men også noen ganger så hugger det litt til. Maks et sekund, men ganske merkbart. Jeg har aldri hatt sånt før, så blir jo litt bekymra =(
racine Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #25 Skrevet 4. mars 2010 huff ja er ikke noe moro når mann har så utrolig lyst på barn..jeg føler virkelig vi kan få barn nå som vi begge har fast jobb og har kjøpt oss leilighet:) også er det så dårlig gjort å se alle dem som får unger i vildensky og som ikke burde ha barn, også har du sånne som oss som gjerne skulle hatt barn nå og det ikke klaffer med en gang.. men håper det ordner seg for oss begge snart.. blir gal av å gå rundt sånn her..men stikkinger kan jo vøre at du er gravid også da, hvis det er mens murringer..men får nok smøre deg med tåømodighet snuppa, å se om tanta kommer, men du får heller gi tanta til meg isteden, siden du ikke vil ha den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå