Neijasså... Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 ...og tilter snart... Det lille uskyldige vesenet nekter å spise grøt eller middagsglass, og alt som er hjemmelaget med antydning til klumper i brekker hun seg av og skal i hvert fall ikke ha. Fruktmos grøsser hun bare av, uansett om den er hjemmelaget eller butikkjøpt... Hun tygger gladelig på brødskorper, kokt gulrot og slikt, men skulle hun tygge av en bit så ekspederes den rett ut igjen av tunga. Vi har kun prøvd 4-mnd grøter til nå (men daglig i 5 uker...), og tenker å prøve oss på 6-mnd grøter nå. Er litt redd for at det kan bli tøft for magen hennes, men mat må hun jo ha snart! Noen som har gode råd eller tips om snaddermat for kresne småjenter?
Neijasså... Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2010 Kjøpte inn en avocado på vei hjem fra trilletur i dag, og skal prøve den når vesla våkner. ;o)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Hva med honnigmelon? Det er søtt og kjempegodt hvis den er kald. Jenta vår elsker det.
gullegget Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Jeg full ammet ufrivillig i 8 mnd. Så jeg kom til himmelen når jeg fant Tommy Tipee flaskene, og han vill ha de. Så jeg var kjempe glad for at han tok noe annet enn pupp! Grøt, middags glass eller annen ferdig mat har han aldri villet ha. Fikk han etterhvert til å spise annet når han fikk spise selv. Brokkoli buketter av alle ting ble favoritten. Redningen her ble at han fikk styre selv til hvert måltid fra 9 mnd. Gikk inn og ned mere og mere etterhvert. Gjerne ting med litt smak i. En venninne slet også med dette. Ho var hos en altenativ dame som merket at han hadde et traumatisk minne fra fødselen. Ho behandlet han, og etterpå spiste han alt! Kjempe sprøtt!
lille sprelle Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Prøv med frukt og det er da ikke noe krise! Tror det er bedre at du roer det hele ned så du ikke blir så stressa. Begynn med jerntilskudd (er nam nam som man gir på sprøyte) og ta intro til fast føde i barnets tempo. Vi brukte bare litt velling og smaksprøver og grøt fikk vi omtrent ikke inn før nærmere 8 mnd (hipp m/eple). Det gikk så fint atte!
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Hadde samme problem som deg. Mini nekta alt av mat, så han ble mer eller mindre fullammet til han var 8-9mnd.. Det eneste han spiste da var kjøttkaker fra småfolk og kavring uten sukker. Han likte også grovbrød med smør eller leverpostei, men spiste aldri mye. Det tok lang tid før han spiste nok til at det kunne kvalifisere som et måltid, så jeg nattammet til han var nesten 1 år. Bare vær tålmodig, det løsner til slutt av seg selv. Bare man instiller seg på at man må amme litt lenger så tror jeg det går lettere enn om man stresser med at ungen bare MÅ spise.. Lettere sagt enn gjort, jeg vet.. Her er en link som ga meg litt trøst i den perioden: http://www.ammenet.dk/wiki/introduktion-til-fast-f-de Lykke til!!
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Har du prøvd å blande maten med morsmelk?
Neijasså... Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2010 Hehe, jeg er nok ikke fullt så stresset som det litt frustrerte hovedinnlegget skulle tyde på. Dette er barn nummer tre som vegrer seg for fast føde, så jeg vet hun vil begynne å spise til slutt. ;o) Men de to andre har i det minste holdt vekta så lenge jeg har fullammet, men denne går ned i vekt nå. Derfor var det litt greit å høre med andre om de hadde noen triks som jeg ikke hadde prøvd ut. Takk for innspill, alle! ) Plager meg egentlig ikke med all ammingen, men skal begynne å jobbe igjen om 2.5 mnd, så håper i det minste hun spiser før det...
Lykkekløver Skrevet 2. mars 2010 #10 Skrevet 2. mars 2010 Her ville tulla bare ha gulrotmos kjøpt på glass, alt annet nektet hun. Så da blandet jeg det etterhvert i grøten hennes. Det er mitt tips om det ikke er prøvd.
Neijasså... Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2010 Den linken var kjempebra, ♥Klumpen ♥! Det var veldig mye som jeg følte falt på plass da jeg leste den. Alle mine tre matvegrere har hatt problemer med magen sin (jeg har måttet kutte ut veldig mange matvarer fra mitt kosthold de første 4-6 mnd for at ikke de skulle få magesmerter), og det er slett ikke utenkelig at det er en sammenheng mellom dette og matvegringen. Også godt å lese at det ikke er krise om hun fullammes ut over 6 mnd. )
erteposen + 4 Skrevet 2. mars 2010 #12 Skrevet 2. mars 2010 Hun er jo så gammel at tarmsystemet er klar for annen mat enn 4 mnd. selv om hun ikke er en erfaren spiser. Mine trengte mat med mer smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå