Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Er sånn her på vinteren, de kommer ikke å henter søppla selv om søppelboksen er skuffa frem. Og jeg har nå 2 sekker med restavfall som må ut. Kan jeg da sette de ut ved en sånn felles søppeldunk plass eller blir det for teit? jeg har ikke mulighet til å kaste noe i de, de er låst.. men om jeg setter restavfallet mitt ned, så tar de det vel?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Om du setter sekker med søppel ved siden av dunken så kan du få deg en kjedelig overraskelse når kråka hakker hull på sekkene og du må komme å rydde opp søpla di. Kan du ikke ringe å klage over manglende, og uteblitt, søppelhenting?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Da må jeg be husverten min om å gjøre det. Jeg bare leier. Tenkte jo at jeg skulle sette det ut dagen før da, så det ikke blir for galt. Men det jeg lurte på var om de tar det selv om det står ved siden av andre dunker liksom....
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 De tar det sikkert med, men du må regne med at fuglene vil hakke hull på sekkene. Og da må du nok plukke opp søpla di. Så jeg ville ikke satt ut sekker. Og du kan fint ringe å klage selv om du bare leier.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Ja..får se hva jeg gjør. Er allefall utrolig irriterende...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 hvis man vil at søppelmannen skal ta med seg en sekk ekstra, må man kjøpe lapp (klistermerke) fåes i nærmiljøet, bensinst ol, koster ca 25 kr, klistre på det på posen og ring å klag.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Her hvor jeg bor må vi kjøpe blå sekker, eller bruke de som er stempla(som i utgp skal stå i søppeldunken) så de lappene har ikke vi her. Men jeg spør igjen, blir det FEIL å sette ut en sekk eller to ved søppeldunker JEG ikke har adgang til????
Mammaen til Isak Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Ja det blir feil! Ring eller send mail til servicetorget i din kommune, og de sender avviksmelding til renovatøren om at søppelet ikke blir hentet hos deg! Samtidig er det lurt, om du ikke allerede vet det å få greie på hvilken tømmeplan du har. Om din kommune feks har kildesortering altså at du har to stativer, kan det hende du tilhører en tømmeplan som tilsier at restavfallet ikke skal bli hentet hver uke.. Her vi bor blir restavfallet hentet en gang i mnd..matavfall hver uke, plast en gang i måneden, samme med glass og metall. Der vi bodde før blei restavfallet hentet hver 14 dag, så dette avhenger av hvilken "pakke" man velger. På servicetorget kan du sikkert også få greie på hvor du får kjøpt ekstra sekker og bruke, vi kan kjøpe på kommunehuset og besinstasjoner. De tar kun med seg disse og ikke vanlige svarte sekker man kjøper i matbutikken.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 Prøver en gang til jeg. Litt mer info nå da Restavfall blir henta annenhver uke, matafall en gang i uka, plast annenhver uke, glass metall hver 6 uke. Tømmeplanen har jeg. Denne uka er det rest og mat som blir henta, eller IKKE henta for å si et sånn. Alt det her VET jeg!!!!! Jeg har sekker som jeg har kjøpt på meny, koster 100 kr for 5 sekker, og de er stempla som avfallssekker(renovasjonslogoen) så de SKAL de ta med. MEN det blir ikke henta her....hverken mat eller rest...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #10 Skrevet 2. mars 2010 Men kjære vene! Da ringer du å spør hvorfor det ikke har blitt henta. Det kan da ikke være så vanskelig?
Mammaen til Isak Skrevet 2. mars 2010 #11 Skrevet 2. mars 2010 Da gjentar jeg ) Du sender mail eller ringer servicetorget og de sender melding til renovatøren Vi måtte gjøre det her nå når vi flyttet, og de kom å hentet samme dag som kommunen gav de beskjed.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå