dinadina Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 I dag har jeg blødd litt når jeg har vært på do. Det er bare antydning til spor i truseinnleggene, men definitivt rosa blod når jeg tørker meg. Selv om jeg blødde i ukesvis med nummer to, og det gikk bra - så blir jeg stiv av skrekk. Gikk bare inn i uke 6 i dag, men det er utrolig hvor tidlig man begynner å se ni måneder fram i tid. Siden jeg har en MA i uke 13 bak meg, så har jeg så veldig lyst til at det skal gå bra denne gangen... Men men, det er bare vente... Selv om man vet at det er vanlig med blødninger i svangerskapet, så er det bortimot umulig å tenke positive tanker.
*Oktoberprins:)*HØYGRAVID* Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Er i nesten samme båt her. Har blødd siden uke 5 er nå 9+3, men har fått beskjed om at småen har det bra og jeg har hatt to ul så det er påvist hjerteaktivitet. Det beroliger der og da, men når det går ett par dager kommer tvilen snikendes. Men det går nok bra for oss begge:) Sender en trøsteklem til deg og masse posetive tanker.
dinadina Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2010 Trist å høre at du også blør, men så deilig å høre at du har hatt positive UL-opplevelser! :-) Hvordan fortoner blødningene dine seg? Nå sist da jeg var på do dryppet det bloddråper ned i skåla, men det er ikke snakk om store mengder. Takk for trøsteklemmen og de positive tankene - de hjelper veldig, uansett! <3
Gjest Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 jeg hadde en liten blødning i går, friskt blod på papiret, og var hos legen og tok blodprøve i dag og skal tilbake å ta blodptøve på fredag... Ikke morro å oppleve slikt.... er 10+2 Skulle gjerne hatt et bevis på at den vesle lever, men det fikk jeg ikke....
*Oktoberprins:)*HØYGRAVID* Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har hatt veldig variert. Da jeg begynnte å blø var det først rosa utflod og ikke masse, men nok til jeg fikk panikk! Fikk time hos legen og ble sendt direkte på ul fordi jeg hadde smerter og feber i tillegg. På Ul da såg vi en oval (!!) fostersekk og ett lite bankendes hjerte ( puuh!) Men blødningene hadde plustelig gitt seg og de kunne ikke se spor etter det i det hele tatt. Veldig rart! Men da jeg kom hjem fra ul og låg og slappet av på sofaen kjente jeg at noe var på gang, og da jeg reiste meg bare kom det er en dusj med veldig mørkt blod, såpass kraftig at jeg måtte gå i dusjen. Det kom ikke noe klumper og blødningen var borte like fort som den kom. Dagen etter var jeg igjen hos legen og målte hcg nivået og en ny måling etter tre dager. Jeg blødde da sånn at det dryppet mørke dråper i do hver gang jeg var på do. Men hcg prøven viste at alt var bra og da jeg var på ul uken etter, lå det en sprell levendes krabat inni der. Men da sa legen at hun kunne se at jeg hadde en levret blødning som ville komme ut i løpet av noen uker pga jeg hadde abotert en tvilling!!! Hun sa videre at grunnen til at de ikke hadde oppdaget dette på første ul var nok fordi det var så tidlig i svangerskapet og at da var nok aborten i en tidlig prosess. ( Vet ikke helt hva jeg tror om den saken, men...) Uansett, jeg priser meg lykkelig for at i hvertfall en har klort seg fast. Men jeg blør ennda, eller dvs. rosa utflod og noen ganger helt brunt blod. ( skikkelig ekkelt, I know )Skal på ny ul om to uker for å se alt er som det skal. Viss jeg var deg ville jeg bedd om at de målte hcg nivået ditt, sånn at du får se at det stiger. Da får du hvertfall litt mer ro i kroppen.
dinadina Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2010 Sender deg varme tanker, og krysser fingrene for at du får positivt svar på fredag. Jeg vet jo som sagt at det KAN gå bra, for jeg blødde mye og veldig lenge (i ukesvis) med minstemann. Men det er vel felles for oss alle at vi frykter det verste når man blør. Lykke til!
*Oktoberprins:)*HØYGRAVID* Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Men btw, hva sier legen din om at du blør?
dinadina Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2010 Du har virkelig hatt noen uker med berg- og dalbane! Jeg snakket med fødeavdelingen nå i ettermiddag, og jordmoren jeg snakket med mente at jeg bare måtte vente og se. Hvis blødningene fortsetter og jeg er like urolig i morgen, så kan det hende jeg ringer fastlegen for å få målt hcg-nivået. Etter MA-en jeg hadde sist vil jeg gjerne få vite det så fort som mulig om det har gått galt. Takk for at du tok deg tid til å dele din historie med meg! Det hjalp faktisk veldig. Lykke til videre! :-)
VLPB 1SA1MA1Engel Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 Hei hei. Jeg ser at vi har termindato etter hverandre (jeg har 3 nov og du 4 nov). Jeg begynte med brunlig spotting på fredag (4+5). Hadde ikke vondt. Lørdag begynt jeg å blø friskt blod (jeg blør vanligvis lite og kun tre dager til mens ellers, så jeg vet ikke hva jeg skal si om dette var mye eller lite, men det var mer enn hva jeg ville at det skulle være) Søndag sluttet det å blø, men det kom litt brunlig/gul utflod. Nå er ting normalt igjen. Samtidig som jeg begynte å blø, så forsvant ømheten i puppene, men jeg får like mye frostrier som før jeg begynte å blø. Jeg dro på legevakten på søndag, men der var det lite med hjelp, og ikke mer nytt enn hva jeg vet fra før. Per i dag føler jeg meg ikke gravid, men jeg har et lite håp siden jeg kun blødde i 1 dag og ikke hadde smerter. I tillegg leste jeg på uke 5 her på BIM at det er vanlig å få blødninger i denne måneden... Jeg tenker å vente til søndag/mandag og se om det kommer mer symptomer og eventuelt ringe min fastlege og få en time.. Er det negativ svar å få, så blir det pp2 på oss:) Har du enda gravidsymptomer? Masse lykke til:)
VLPB 1SA1MA1Engel Skrevet 2. mars 2010 #10 Skrevet 2. mars 2010 skrev feil på 12 linje....skal være i denne uken og ikke måned:)
dinadina Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2010 Til mammasgull...: Jeg har ikke kontaktet lege enda. Får se om jeg gjør det i morgen... Til vår lille...: Trist å høre at du også har hatt blødninger, og jeg håper virkelig at du fortsatt er gravid! Jeg tror at jeg også vil få håpet opp dersom det gir seg i løpet av det neste døgnet. Jeg har fortsatt halsbrann og er kvalm innimellom, og så har jeg konstante menssmerter - noe jeg har hatt nærmest siden dag en. Men i dag har blødningene tatt all oppmerksomheten, så jeg vet ikke hva jeg kjenner lenger. Siden jeg har en MA frisk i minne, så tør jeg ikke være for positiv heller. Jeg får heller bli veldig positivt overrasket dersom det går bra! Lykke til til deg også :-)
Puppen og lillemor Skrevet 3. mars 2010 #12 Skrevet 3. mars 2010 huff.. disse blødningene gjør meg gal av angst. Jeg har blødd bittelitt en ukes tid.. ikke hver dag men ca 5 av 10 dager. Var på ul på mandag og alt så ok ut - hjertet slår! Men i dag har jeg plutselig blødd litt mer.. fortsatt brunlig.. men mer tyntflytende enn før, og større mengde. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kan jo ikke gå til gyn og ta ul en gang i uka heller.. så jeg må vel bare vente og se tenker meg. Men det er som det ble sagt i denne tråden - man er beroliget et par dager etter en ul, men så kommer tvilen snikende igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå