Gå til innhold

Hva er det som gjør at noen ikke får utslag på graviditetstest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to graviditeter bak meg, og begge gangene har det ikke gitt utslagpå graviditetstest før jeg har vært 9 og 10 uker på vei.

Dette er noe som kom fram etter at jeg fikk posetiv test, og fikk tidlig UL. Begge gangene jeg var på UL, var jeg 12 uker på vei.

Synes det er sinnsykt kjedelig å ikke kunne stole på en graviditetstest når jeg tar den.

I løpet av den forrige graviditeten min tok jeg også blodprøve for å sjekke i tillegg. Den kom ut som negativ, fire uker før min tidlige UL hvor jeg da var 12 uker på vei.

I løpet av siste graviditet fikk jeg også ganske klar beskjed fra klysete lege om at jeg var dum som trodde at jeg kunne være gravid etter så mange tester som var negative, men at jeg kunne få ta den blodprøven hvis jeg ikke hadde bedre å gjøre. Han mente det var umulig at så mange tester + en blodprøve kunne være negative, mens jeg egentlig var gravid. Men tulla mi idag er jo et levende bevis på at det går an.

Litt rotete dette her.

Men er det noen som vet noe om hvorfor testene ikke alltid gir utslag i begynnelsen hos noen, eller der det noen som har lignende opplevelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen har mindre utskillelse av hormonet hcg enn andre...(Det hormonet som viser at en er gravid, det hormonet som gir utslag på g.testen)

Skrevet

Det er ikke verre enn det altså? :)

Hm, er iallefall veldig kjedelig.

Når jeg testet meg første gangen var jeg jo så dum at jeg tok testene for god fisk etter noen uker med negative tester. Endte om med at jeg ble med på fest hvor det ble konsumert en rekke alkohol.

Idag er det kjempefælt å tenke på at jeg faktisk var gravid da.

Men takk for svar.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...