Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 ...en tut i uke 18-19 kan da vel ikke være annet enn penis?!? Hvor stor feilmargin er det egentlig på ordinær ul? Noen som vet, eller som har erfart at de faktisk har tatt feil? Må vel i så fall være noe større feilmargin med jente, kanskje? Erfaringer/overraskelser?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Kjenner to som fikk beskjed om jente på ul, men som fikk gutt. Andre veien har jeg ikke hørt om
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Jeg trodde det heller var mer sikkert dersom du får beskjed om at du venter jente. Grunnen til det er at jenters kjønnsorganer kan være ganske hovne så tidlig i svangerskapet og kan da se ut som en tut! Jeg stolte ikke på den ordinære, fikk bare 75% sjanse, så jeg tok en privat like etterpå for å få det bekreftet. Det hadde jo vært kjedelig å begynt å handle klær og utstyr og så viser det seg at de har tatt feil!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 her var de påståelige om en gutt.. de kunne som de sa "si det 99% sikkert".. så vi startet så vidt å kjøpe inn klær og tepper med blått ol på... meeeen... kostet på oss en ul i uke 28, syntes det var på tide å få se den lille prinsen vår igjen :-) men neida.. leggen små lo litt, kremtet og sa "vel, dere får ta denne nyheten med friskt mot, men dette er nok heller en prinsesse".. (dette konkluderte han etter å ha sett nøye etter) følte det litt rart først, men vi måtte nesten bare smile av det.. som sambo sa "tror ikke hun vil like å hete Henrik" ;-) vi valgte å kjøpe nøytrale farger på alt da, heldigvis hadde ei venninne av meg nyst fødet en gutt, så hun fikk de få gutte klærne vi hadde kjøpt.. vi fant et jente navni tillegg til navnet Henrik.. nektet å "la oss lure" igjen.. og ventet spent til fødsel.. nå er lille Martine 2 år, og en ny en er på vei.. denne gangen vil vi ikke vite kjønn :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Har også hørt det om hoven/utstående klitoris, men trodde det var mer i forbindelse med tidligere ul...? Hehe, kanskje ikke stole helt på det og holde seg mest til nøytrale farger. Grønt er jo fint! =))) HI
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Hehehe..vår lille prinsesse Henrik, ja - sikkert ikke så pop etterhvert, nei =)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 nei :-) hehe.. så ikke helt for oss den! kunne gått greit i starten sikkert.. men hva med når hun starter i bhg ;-) "hva heter du da", "Henrik" :-O nei, er glad vi ikke får vite kjønn før fødsel nå, så slipper vi samme runde med det å finne et navn til.. hehe
aanonym Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Begge gangene min har jordmødrene sgat at "enten er det helt tydelig en gutt, eller så kan det være begge deler". Og det tror jeg jammen er sant.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 Jeg var på UL i uke 15 og da sa dem at det var ei jente. Så ul igjen to uker etterpå, var det tydelig en gutt. Ble litt paff. Hehe, vi velger å tro det er en gutt vi
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #10 Skrevet 2. mars 2010 Vet om et par som fikk beskjed om gutt, men så fikk de jente.. De skrev det til og med i fødselsannonsen i avisen, sto noe sånt som at de hadde en gutt i vente, men ut kom ei jente
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #11 Skrevet 2. mars 2010 Ja, hvor vanlig er det å få den overraskelsen, egentlig?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #12 Skrevet 2. mars 2010 Kjenner også et par som hadde tre UL gjennom svangerskapet. De to første så de gutt, så da begynte de å handle inn blå babyklær. En uke før termin var de på ny UL, og da var det jente. Heldigvis fikk de byttet alle klærne, og fikk rosa istede.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #14 Skrevet 2. mars 2010 søsteren min var på 3 ul og fikk vite at det helt sikkert var gutt hver gang,men ut kom ei lita jente
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #15 Skrevet 2. mars 2010 Da jeg var på ultralyd i uke 18, og vi fikk se tuten så så vi TYDELIG at det var en tut altså.. Men mange tar vel feil.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #16 Skrevet 2. mars 2010 Jeg kjenner ei som fikk beskjed om at det var gutt på to UL. Stor var overaskelsen da det dukket opp ei lita jente
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #17 Skrevet 2. mars 2010 Problemet er at de som foretar UL ikke er like godt kvalifisert... Å se etter kjønn er ikke noe de prioriterer under utdanningen... Jeg fikk med nummer to vite at jeg ventet jente på 18 ukers kontrollen på sykehuset, men på privat UL 2 uker senere fikk jeg vite at det var en gutt og det så jeg mange ganger på UL senere i graviditeten + at det kom selvfølgelig ut en gutt :-). Denne gangen var jeg på UL 11+2 i London for å ta duotest og morkakeprøve, og da var legen helst sikker på gutt allerede da (noe som stemte med svaret fra morkakeprøven jeg fikk dagen etter prøven ble tatt :-). Det sies jo at UL så tidlig mp tas med en klyoe salt ang kjønn, men legen var ikke i det minste tvil. Vil tro han hadde litt over gjennomsnittet med erfaring.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #19 Skrevet 2. mars 2010 Har et vennepar som hadde fått beskjed om gutt. De var rimelig sikre. I novemer kom det ei jente;o) Jordmora ble veldig overrasket og sa at det var veldig sjelden det ble tatt feil den veien. At det ble sagt jente og kom en gutt var imidlertid ganske normalt.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #20 Skrevet 2. mars 2010 Vi fikk se en liten tut i uke 19 på UL, dette på KK i Bergen for vel 1 år siden, hvor de har svært gode UL-maskiner. Ble jente det gitt! :-)
Tøvsjura Skrevet 2. mars 2010 #21 Skrevet 2. mars 2010 Det er mer vanlig å få ta feil av jenter enn gutter. Uansett bør man handle klær i nøytrale farger ettersom ingenting er sikkert før etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #22 Skrevet 2. mars 2010 det er ikke maskinene det er feil på , men de som bruker dem har for liten utdanning i å avdekke kjønn, for det er jo ikke derfor vi får UL i uke 18... UL i uke 18 får vi for å sjekke: 1. om det er 1 eller flere barn (komplikasjoner) 2. om morkaken ligger nede (fare for store blødninger ved vaginal fødsel) 3. finne termin Alt annet er opp til hver enkelt lege/jordmor å finne ut av. Alt dette står i brosjyren vi får tilsendt sammen med innkallelse til 18 uker UL....
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #23 Skrevet 2. mars 2010 Jojo, men i hvertfall jeg blir faktisk litt betenkt over hvor flinke de egentlig er når de ikke en gang kan se forskjell på en jentebaby og guttebaby med et såpass bra utstyr. Hun som tok UL på meg sjekket ekstra nøye fordi vi hadde to gutter fra før, og var helt sikker på at her var det gutt nr 3 i vente etter å ha kikket etter flere ganger. Du kan tro jeg fikk sjokk når ungen var født! ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #24 Skrevet 2. mars 2010 Vi fikk beskjed om at vi ventet en gutt på ordinær ul. Fikk til og med bilde som viste penisen... Men ut kom ei jenta.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #25 Skrevet 2. mars 2010 Wow... Mange med erfaringer, jo! Litt overraskende, egentlig - har også tenkt at utstyret er så bra nå for tiden osv, osv. Men det er jo mennesker som tolker/vurderer med i bildet også. Skal ikke gå amok i blått/rosa, altså=) Synes det er litt kjedelig utvalg av farger på babytøy... Som sagt: Grønt er jo knallfint! Vi voksne går jo ikke konstant rundt i rosa for å vise at vi er damer, liksom... Ja til et rikere fargeutvalg på babyklær! =) Flere med erfaringer? Mvh HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå