Gå til innhold

Da er det "nesten" bekreftet.

Anbefalte innlegg

Gyn ringte idag, og ville fortelle litt om prøvene vi har tatt. Siden jeg hadde en overvekt av mannlige kjønnshormon, mente hun at det var sannynlig at det var pcos jeg har. Men hun ville ikke sette diagnosen før vi har tatt enda en blodprøve runde. Men når det var sagt, ville hun si at jeg i tillegg hadde "pcos-lignende eggstokker", altså at det var mye små cyster på de.

Jeg er ellers litt undervektig, og har ingen av de andre "tegnene" på pcos, men har jo hormonprøver og eggstokker som sier noe annet... Må si at det er litt "deilig" å endelig vite hvorfor det ikke klaffer. Men forstår ikke helt hvorfor vi skal ta enda en blodprøve runde, og ikke heller snart sette igang med baby-prosjektet... Er kanskje litt utålmodig, men med 35 dagers sykluser, så teller hver syklus. :-)

Så da er det vel pergo som blir neste steg da, antageligvis.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141524684-da-er-det-nesten-bekreftet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det samme problemet som deg.

Var hos gyn og fikk beskjed om at eggstokkene såg typiske PCOS ut. Nå venter jeg bare på mensen for å få tatt blodprøve og hormontester. Jeg er normalvektig (men det krever iherdig arbeid å holde meg slik), men har endel uren hud og laaaaaange sykluser. Mellom 30 og 50 dager alt etter som og har på ett år bare funnet 2 eggløsninger, kombinert med en skiftarbeidende mann så er det ikke rart det ikke har klaffer før :-S

Jeg sitter nå på en resept for to enkle runder med pregotime så her er vi i gang så snart mensen kommer....

Jeg er også som dere. Ca på grensen mellom normal/undervektig, men gynekologen så jeg hadde en del cyster og mente det kunne være PCO uten s, men det der skjønner jeg ikke helt :S Er sikkert PCOS. Har ikke fått mensen etter at jeg sluttet på p-piller (5 mnd) og går nå og venter på svar på prøvene mine :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...