Gå til innhold

Nå er det gjort.... oppdatering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte på sykehuset kl 9, helt helt rolig. Hadde med meg venninna mi(xsvigerinne) Kom inn til legen, og der får jeg vegring mot hele fyren. Han er regelrett frekk, ufordragelig og arrogant. Hender jo at man treffer mennesker som man rett og slett ikke klarer. det skjedde nå. Han spør om div, og jeg svarer(like frekt som han) Måtte ta ul, og jeg spurte om det var innvendig el utvendig, og han sier innvendig. Men da nekta jeg plent. Kler meg ikke naken foran den fyren, så da fikk det bare være. Jeg stod på mitt. Han henta sykepleier, og de ble enige om at vi skulle prøve utvendig. Det gikk heldigvis bra, han så det han skulle se. Han ville ta klamydiaprøve, og mente jeg måtte ha gu da.. Ikke faen sa jeg. Jeg kan pisse på et glass, det holder. Han godtok det, og da jeg var inne på do for å gjøre det, så eksploderte venninna mi, og sa rett ut hva ho mente om fyren. Da jeg kom ut så satt ho med tårer i øya og bare rista. Sykepleieren var veldig glad for at ho sa fra, og alt gikk greit. Vi gikk inn på et annet rom, der vi satt å prata litt. Og vi fikk frem at det hadde ingenting med sykepleieren å gjøre, og ho ble veldig letta. Det var nemlig en skjønn dame. Ho ville være sikker på at det var dette jeg ville, og snakka litt rundt det. Jeg tok tabletten uten å tenke over det så veldig mye.

Jeg må på etterkontroll, og jeg spurte om jeg kunne gå til min fastlege, og det gikk helt fint. og ho skjønnte veldig godt at jeg ikke ville tilbake til den legen. Ringte legen min med en gang, og fikk sagt åssen det lå ann, og alt var greit. så jeg skal til han på kontroll i april.

Var på overraskende bra humør, fikk tilogmed labratoriemannen til å knekke seg av latter.

Sitter hjemme nå å prøver å spise litt, er ikke lett da jeg enda er litt kvalm. Skal tilbake på torsdag, og da må jeg være der i noen timer.....4-6 timer sa sykepleieren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir litt forvirret her.... En oppdatering på hva? Og er det en medisinsk abort du prøver å fortelle om?

Gjest Tale30
Skrevet

Hei

Jeg vil ønske deg god bedring, og håper dette går greit for deg. Det kan nok ikke være lett!

Jeg må bare spørre deg om du var på Rikshospitalet. Grunnen til at jeg spør, er behandlingen du fikk av legen.

Skrevet

Til første anonym, ja var medisinsk.

Tale30: Nei, var ikke på riksen. Han legen jeg var hos var nyannsatt, og kom fra et annet sykehus. Men var ikke fra riksen. Syns enkelte leger ikke har noe i et sånnt system å gjøre, de skal kunne snakke med pasienter på en ordentlig måte. Det lyste motvilje av hele fyren.

Er sikkert flere av det slaget som jeg var hos i dag. Og jeg håper for andre som skal inn til han at han forandrer innstilling til folk. Alle har en bagasje å bære på, og han kan ikke vite hva som kan få folk til å tippe over.

HI

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg har ikke tatt abort, men har vært hos en gynekolog som var under en hver kritikk. Tok det ikke videre, men tenker fortsatt på opplevelsen.

Du får fokusere på de folkene du møtte som faktisk var hyggelige :)

Skrevet

Ja, er det jeg tenker på. Sykepleieren var utrolig koselig, og tok den kritikken veldig greit. Var ikke retta på ho da, men tror de begge to fikk noe å tenke på. Opplevelsen med legen kommer nok til å sitte i en stund. Jeg sa etterpå at det er faktisk jeg som velger hvem som skal se meg opp i høna, og når ikke jeg takler en person, så har jeg full rett til å si nei.

Har egentlig en veldig indre ro nå, så det valget jeg har tatt var helt sikkert rett. Selv om det var vanskelig.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva som er forhistorien her men du høres jo helt psyko ut selv da! Jeg mener at man alltid skal oppføre seg og være saklig uansett hvor smålige andre måtte være. Det høres ut som om du kan trenge et kurs i god folkeskikk.

Skrevet

Psyko er jeg ikke. Men du har kanskje ikke vært borti folk som man bare kjenner en intens motvilje mot? Det hender nemlig i løpet av livet at man treffer sånne mennesker, og da vil man helst ikke være i samme rom som dem. Jeg har god folkeskikk, men når en person(som mener han står høyere i kurs enn andre) begynner å snakke til deg som om han ser ordentlig ned på deg, så slår forsvarsmekanismene inn. det er helt naturlig. Og når jeg da ikke klarer den personen han er, så er det helt klart at han ikke får lov å ta i meg. Han vet ikke hvilken bagasje jeg bærer på, og jeg hadde ingen planer om å fortelle han det heller, for det er ting han ikke har noe med. Så derfor, når man jobber innen helsevesenet, så bør man være litt ydmyk mot andre, og ikke arrogant og ekkel. Han hadde desverre(for han) ingenting på en gynokologisk avd å gjøre. Har som regel at jeg aldri dømmer folk ut fra første møte, men enkelte ganger kjenner du motviljen til folk. Og da blir det sånn. Jeg opptrådte egentlig helt greit, hadde jeg måtte ha en innvendig ul, så hadde jeg bedt om en annen lege, og det har jeg lov til. Ingen kan si noe på det. Og godt er det.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...