lure Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Finner det ikke noe sted. Vet at en ikke skal ha softis så tenkte kanskje det gjaldt milkshake også. Noen som vet ?
Nydlige datter09-spire2010 <3 Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 kan en ikke ha softis?? hvorfor??
lure Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2010 er vist ikke helt pålitelige ang bakterier ol når maskinene ikke blir rengjort ordentlig, eller noe i den duren, husker ikke hvor jeg leste det. Derfor jeg lurer på om det gjelder milkshake også, er jo is i den.
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Det er ikke større fare med softis enn det er med mat fra gatekjøkken, mc D eller lignende. det er mat som er lagd fort, og hurtigheten på arbeidet har mye å si på hvor rått kjøttet er eller hvor mye de rekker å vaske. Milkshake som du spiser hjemme er helt trygt, men er du redd softisen ute burde du heller ikke kose deg med det andre de selger ute, som f,eks milkshake;)
MillaLilla Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Jeg antar at det med softis (og som i såfall sikkert gjelder milkshake også noen steder) har å gjøre med at mange fast food-restauranter og kiosker ikke er så flinke med renhold av maskinene sine, og at det derfor kan bli mye bakterier man helst ikke vil ha i seg (følg med i avisene rundt 17.mai-tider, så skal du se de slår til med de samme overskriftene som alltid "Flere bakterier i softisen enn i kundetoilettet på Mc.Donald's" ol). Av samme grunn vil jeg kanskje tro at milkshaken de samme stedene ikke nødvendigvis er så bra. MEN nå er det jo mange steder som ikke har milkshakemaskin, men som lager den fra bunnen av i blender, og da vil jeg tro det er relativt risikofritt.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Jeg fikk bare sinnsykt lyst på softis og sjokolademilkshake da jeg leste dette innlegget :=) Men om det ikke er bra å spise / drikke aner jeg ikke.
noegodtivente Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 lag den selv hjemme da vel. Da er du 100% sikker på at alt er rent:) Milkshake 1 l lettmelk 3 dl sjokoladeis 2 stk. banan eller viss du har vaniljeis så putter du i sjokoladesaus eller oboy nam nam nam:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå