Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 har vert på kontroll i dag uke 28 .fikk beskjed om at jenta ligger med rumpen først ... og skal på ny kontroll i uke 30 for å se om hun har snudd seg.. jeg trodde det var for tidlig å utale seg om slikt ennå. er 2gangs
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Kan snu seg enda. Men, jeg hadde ikke håpet på det! Har født to i hodeleie, og en i sete syns sete var best. Tok ikke rtg av bekkenet da første fødte var stor baby. Ligger hun i sete, eller fot/sete? Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 ?? At det skal være for tidlig å uttale seg om barnet ligger i seteleie i uke 28? Enten er du ekstremt dårlig til å formulere deg, eller så har du ikke helt forstått hva dette dreier seg om. Babyen ligger selvsagt i seteleie nå, dersom du har fått beskjed om det. Men - den kan snu seg mange ganger ennå, dersom den ikke ligger ekstremt dypt i bekkenet. Jeg fatter ikke hvorfor du i det hele tatt gidder å gå til kontrolll, dersom du ikke skal tro på det de sier til deg...??
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Så kryr det av kverulanter her inne som vanlig. Hadde du virkelig problemer med å skjønne hva Hi mente?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har også en i sete leie, og går til jevnlig kontroller for å se på tilvekst og leie. Men de begynner ikke å tenke på noe spesielt før i uke 37, da skal vi ha en samtale om hva vi skal gjøre. De sier at de kan snu seg, men jeg har liten tro på det, men det er lov å håpe.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Jeg hadde tvillinger i sete, men tvilling 1 snudde seg sent i svangerskapet. Når de har ligget lenge i sete/født i sete skal en ta ultralyd av hoftene når de er ca 1 mnd. Og, hos oss målte de ikke lengden ved fødsel da de er ekstra obs på hoftedysplasi.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 med fot/sete kommer foten først, og legen kan hjelpe barnet lettere ut.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 legen kjente på magen min og mente hun la på tvert så tok han UL og fikk bekreftet det. sa ingenting annet om at jeg må komme tilbake på kontroll og hvis hun ennå lå med baken først måtte jeg på kontroll på haukeland ... tenkte kanskje det var vanlig hvis de låg på sete ville de som oftes snu seg , men tok jeg kanskje feil da? min mor har hatt begge sine døtre i sete leie men var for smal innvendig til å føde så da ble det keisersnitt uff ble litt bekymret ...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #11 Skrevet 2. mars 2010 På tvers blir ks. De tar rtg hvis de er usikkre på om du er stor nok i bekkenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå