Gå til innhold

Emmaljunga City Cross - er den god i marka? Praktiske farger?

Anbefalte innlegg

Hei, etter å ha tvilt veldig mellom Edge og CC har vi nå landet på at CC antakelig er et godt valg, også for turer i marka og på snø (har tvilt veldig pga at den ikke har lufthjul, men mange sier de er veldig fornøyde). Er dere enige jenter? Vil gjerne høre både for og mot!

Og så er det spørsmålet om farge da. Jeg tror svart og mørkegrått kan bli veldig varmt om sommeren, men har lyst på en farge som er diskre og lett å kombinere med andre farger av tepper og tilbehør. Har sett på Sand og Dark Beige i katalogen, men har ikke sett dem i virkeligheten. Har noen av dere erfaringer? Blir de fort skitne eller er trekket lett å tørke av? Eller er det noen som har andre tips til praktiske farger? Her kan man jo også gå på forskjellige farger på City Bag og sportsvogna.

Kunne være kjekt med en farge som er lett å selge videre også...

Fortsetter under...

Her kan du lese mine erfaringer vedr. CC på snø, samt se bilder av min vogn i sand farge:

http://www.barnevognguiden.no/forum/barnevogner/den-store-bildetraaden/er-saaaaaa-fornoyd-med-city-cross.html

Har ikke testet min ut i marka, men har hørt den skal være bra. Blir spennende å se etterhvert.

Det er lett å få bort flekker på Emmaljungas stoffer. Men vil uansett anbefale deg å kjøpe impregneringsspray. For det beskytter ekstra mot flekker. Har hatt min vogn siden i januar og har kjørt med den i sørpe, men ingen flekk å se i den forbindelse.

Mener å ha sett at dark beige har mønster på innsiden av kalesjen? Sand har ingen mønster og er helt hvit på innsiden av kalesjen. Sort er jo også lettmatchet, men det er kanskje litt kjedelig ?!

Min sand vogn passer fint sammen med bla. brunt, rosa, blått, hvitt mm.

Absolutt en lur ide å gå for to forskjellige farger på bag og sportsdel :) Hadde jeg gjort om jeg hadde hatt behov for bag nå ;)

Hei :) Har bestilt fargen Dark grey, og den er veldig forskjellig fra katalogen og in real life. Den ser mørk grå ut i katalogen, men er i virkeligheten en slags fiiiiin mellomgrå. Syns jeg da. Også har den noen nusselige sauer inni ;) Vi får mai-baby, og tror ikke denne er så mørk at varmen blir en problem. Den er nærmere lysegrå enn mørk. Så jeg gjetter at katalogfargene muligens ikke stemmer nøyaktig på flere modeller, så kan være lurt å få sett dem. Vet om noen som ville ha Grey dream som ser nydelig mørk grå ut ifra katalogen, men IRL ser den nesten svart ut.

Jeg har den i mørkeblå, eller fargen heter vel navy. Den virket ikke spesielt varm i sommer som var.

Mtp skog og mark er det ikke noe trøbbel i det hele tatt. Den har vært super til det bruket. Det jeg har vært misfornøyd med er vogna på snøføre, men jeg er vel den eneste som er det virker det som. Mulig jeg har for høye forventninger. Men det er eneste gangen jeg har savnet lufthjul. Naboen har den største tyngste med sportsunderstell og den er ti tusen ganger bedre på snøføre - syns jeg. Men jeg ville ikek hatt den for det altså.

Ellers er det kjipt at kurven under er så lav at triller du i litt snø fungerer du som snøplog som i tillegg tar med snøen i handlekurven.

Kort oppsummert en super vogn utenom på snøføre - syns jeg.

Tusen takk for svar damer! Litt uenighet om snøføre ser jeg, men dere virker iallfall fornøyde alle sammen. Selv om snøplog hørtes litt slitsomt ut, MiMa09!

Jammen er det vanskelig med vognvalg. At fargene er annerledes enn i katalogen har jeg også skjønt, for jeg har sett et par av vognene IRL, blant annet grey dream, som helt riktig ser grå ut i katalogen men nesten sort i virkeligheten. Når det er sagt, syntes jeg den var ganske fin da.

Når det til og med snakkes om forskjellig mønstre på innsiden av kalesjen skjønner jeg at jeg rett og slett ikke kommer utenom en ordentlig titt. Håper jeg kan finne vogner med de interessante fargene i nærheten - den nærmeste butikken har dem iallffall ikke utstilt. Får også se nærmere på dark grey skjønner jeg! Marine virker fortsatt litt mørkt for meg, selv om jeg hadde det sist - for snart ti år siden...

Men igjen, tusen takk for innspill, hører gjerne også fra flere med erfaringer!

Mtp vinterføre er det godt mulig jeg er litt sær, for det ser ut som de fleste andre er veldig fornøyd. Jeg sammenligner med vogner til venninner, og de er mye tyngre og høyere, og unngår derfor akkurat de tingene jeg ikke liker. Og igår var jeg ute og trillet med en annen city cross. Jeg så at hun hadde akkurat samme problemene som meg med vogn som glir av veien og kurven under full av snø, men hun er likevel fornøyd. Og alt i alt er det jo en god vogn.

Og for all del, se vognene IRL, hvis ikke kan man få seg uheldige overraskelser. Jeg hadde lyst på den brune, men er innmari glad jeg ikek gjorde det, for den fargen likte jeg ikke annet enn i katalogen.

Annonse

Det at City cross sklir litt på snø synes jeg bare er en stor fordel, det gjør at vogna er ekstra lettmanøvrert på snø, den svinger bortimot så lett som en vogn med svingbare forhjul (og ofte må man låse de svingbbare forhjula på snø med slike vogner). I tillegg seiler den opp på dyp snø, istedet for å skære seg ned og sette seg fast, fordi dekkene er brede. Slik har jeg ofte opplevd vogner med luftdekk gjøre (skjærer seg ned i snøen). Har aldri sklidd av veien.Har til og med dratt CC over en snøskavel, noe som gikk lett som en lek.

Kan tenke meg at den kanskje kan være noe utfordrende på isholke, men det er det jo sjeldent at det er.

Har aldri opplevd å få snø ned i handlekurven, selv om jeg har gått i masse dyp snø og på ubrøya veier, skjønner bare rett og slett ikke hvordan dere greier å få snø opp i handlekurven ;) Handlekurven er ikke lavere ned mot bakken på denne vogna enn det er på mange andre. Har hatt 22 vogner og dette er den vogna jeg har vært aller mest fornøyd med. Jeg vil faktisk gå så langt å si at dersom jeg hadde kjøpt denne vogna i utgangspunktet, er det ikke sikkert at jeg hadde fått vogndilla ;)

Det er lurt som MiMa09 sier her om å få sett vogna i butikken. Mange butikker har også stoffprøver du kan få sett på for både selve trekket og stoffet inni kalesjen.

Mulig det er mer snø i Hønefoss enn andre steder i landet da?? For her er mange som har city cross, og jeg har sett at jeg ikke er den eneste i byen som går rundt og triller på snø.

Men nå er CC første vogna mi, og jeg har fått vogndilla, og kommer vel til å finne ut at den ikke er så verst likevel. Jeg har jo ikke brukt andre vogner enn denne over tid. Men har jo også prøvd vogner som er betydelig dårligere trilleegenskaper på, for all del.

Hei! Så fint at diskusjonen går videre. Dette høres jo bra ut, selv om jeg innser at det kan bli snøproblemer. Her jeg bor har vi absolutt mye snø, og isholke er heller ikke noe ukjent fenomen... Men jeg tror nok at problemet med snø i kurven i såfall må deles av alle barnevogner med netting under.

Det å spørre etter stoffprøver i butikken hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har jo allerede sett at bildene i katalogen kan være veldig misvisende, men hva gjør man når de ikke stiller ut fargene man er interessert i? Så jeg skal definitivt spørre etter prøver, håper de har på butikkene her i nærheten.

Takk for hjelpen så langt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...