Gå til innhold

Sukk, sukk, blir snart sprø av å vente jeg,,,,,

Anbefalte innlegg

Er 4 gangs fødende, har termin om 8 dg, og pga helsemessige/medesinske grunner skal jeg ha KS om 6 dg....

(Skal si ting forandrer seg over tid, mitt første barn kom til verden for 16 år siden, da tok man KS mye lengere unna termin, nå har nyerer forskning funnnet ut at baby har godt av å være i mage lengst mulig....)

Enda sittter jeg her livredd for at jeg ikke skal oppdage at nå er fødsel igang og ikke rekke inn til sykehuset slik at jeg får mitt KS.

Skulle tro når en er 4 gangs fødende at da er en så rutinert på når fødsel starter, men neida, tenk om ,tenk om........

Kynnere/nedpress/maserier/mensmurringer/ har jeg hatt i ukesvis, Jordmor var overbevist om at jeg kom til å få ett feb barn, etter en sjekk i slutten av uke 36. Var veldig moden og myk, åpning på 2 cm kunne lett tøyes til 3 cm.

Men her sitter jeg ennå, leter etter tegn, var de kynnererne litt sterkerer?, oi, den maseriern var hard, en nesten stønner seg gjennom den, det nedpresset, hjelp løper inn på do, kanskje kommer slimproppen nå? eller er det like før vannet går???????

MEN NEIDA ingen ting skjer.....og jeg vet jo godt at i de forrige fødselene mine har jeg ikke sett noe til slimpropp, vannet det går jo alldri, det må alltid jordmor ta når åpningen er rundt 7 cm.....

Arg arg, hjelper ikke meg da at de sier jeg har en utrolig sterk fosterhinne..............

OG for ikke å snakke om alle rundt meg, jeg har jo vondt, føler meg som en vraltende flodhest m gangsperre/bekkenlønsing/isjas utsrlåling, i tilegg til utrolige harde kynnere, men å komme m ett lite utbrudd for seg selv er jo farlig........

Hva mener jeg med det? Jo omgivelsene dine spretter opp, er det noe på gang, hva er det? Vet ikke om jeg tør reise på jobb.....Skuffende for meg og de, joda ting har ikke startet ennå, bare reis du...

Eller barnehagen, venner, famile. en føler nesten en skuffer dem der en fremdeles kommmer vraltende med magen, skuffelsen står jo nesten i øynene på dem, har det ikke skjedd noe ennå? MEN HVA TROR DE JEG FØLER.??.....Ja da ja, vet de bare mener godt..

Legen sier, du må hvile, hvile,"" hadde jeg tøyd deg nå så ville du gått rett i fødsel, men er redd du ikke rekker KS ditt da.."så hvil mye.....

HVILE; HVILE; jeg er lei av å hvile, svigers har hatt barna i hele vinterferien, jeg har hvilt og sett etter tegn. Plutselig blir jeg så lei, at nå skal den ungen ut:::Alle kjerringråd blir tatt i bruk....

Kanel, sterkt kryddret mat, stor rengjøring, vask av lister når en sitter å skræver, ja t.o.m sex, slev om vi har fått forbud av jordmor i frykt for å føde litt tidlig, de er redd for at baby er litt liten ennå.

Men jeg er sikker på at hun er passe, her sitter jeg fremdeles etter alle kjerring råd, riktignok med mer maserier/kynnerer/nedpress, men baby bestemmer tydligvis selv når hun vil ut, og desverre ikke jeg. Selv om det er jeg som går rundt med smerter, hun bare koser seg....

Natten har vært helt grusom, sover ikke med steinhard mage liksom,,,,,,en må opp å gå, tisse i ett sett hjelper ikke på tingene.

Men det rare er at når endelig riene setter i, så kommer de som lyn fra klar himmel og du bare vet med seg selv og i ditt hjerte, nå er det i gang!

Enda sitter dumme meg her, og tenker, tenk om, tenk om og ser etter all verdens tegn på at fødsel nærmer seg....

Jada vet at uansett er det ikke lenge til Ks dato, dette er faktisk min siste dag som gravid på en Tirsdag, neste Tirsdag er min siste baby her og jeg er sterlisert og lykkelig.....?!?!

Men det føles som en hel evighet unnå, nei nå er ikke tålmodighet min dyd lenger, noe jeg faktisk vanligvis er kjent for.....

Snart begynner tlf fra venner, familie og venner å ringe. "Neida her har ikke noe skjedd ennå, jada alt er bra, ja det kan skje når som helst, elllers er det ikke lenge til KS dato da. JAda jeg hviler..".......

Påminnelser, påminnelser, jada jeg er høy gravid ennå, sukk, sukk, er det rart en føler en blir sprø???????????????

Noen som kjenner seg igjen???????????????

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...