Gå til innhold

babyen har ikke hatt vannlating

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei jente på 2 mnd, hun har ikke tisset siden igår kveld, vanligvis er bleia tung på mårran. Hun har spist normalt, ingen feber, men gråter mer enn normalt. hvor lenge kan jeg se det an før jeg kontakter helsestasjonen feks,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring helsestasjon med en gang.

Skrevet

Ring lege straks!! Dette er veldig viktig å få sjekket veldig fort!!!!!!

Skrevet

Dropp helsestasjonen, ring lege umiddelbart!

Skrevet

står i tlfkø hos fastlegen. hva kan det være, ?

Skrevet

ville ringt legevakt.

Nyresvikt feks.

Skrevet

legevakta åpner ikke før kl 16,... arg, håplaust å komme gjennom på tlf hos fastlegen.

Nyresvikt? burde hun ikke ha feber da? andre sympt, uff, nå ble jeg redd.

Skrevet

Trenger ikke være nyresvikt, da hadde hun gjerne hatt veldig redusert allmenntilsrand. Men kan være hun har fått i seg lite væske, har hun feks gulpet mye? luktet urinen stramt i går? var den veldig farget?

Ring lege hvertfall. Masse lykke til!!

Skrevet

Det er ikke nyresvikt. Man tisser selv om nyrene ikke fungerer. Derimot kan urinrøret være blokkert. Minst like alvorlig forøvrig. Bra du ringer legen :-)

Skrevet

Så først nå at du ikke får resit på legevakten. Da ringer du hvemsomhelst. Lege, helsestasjon. De kan sende deg videre.

Hilsen anonym over.

Skrevet

Det er noe som heter akutt nyresvikt, men det skjer ikke over natta;)

Mange babyer tisser mindre om natta enn om dagen, men det er ikke normalt å ikke tisse noe i løpet av en hel natt. Har hun spist lite? Har hun matlyst nå?Prøv å få i henne mye væske, men som de over skriver må man ringe legen i slike tilfeller!

Skrevet

du må vel få svar på øyeblikkelig hjelp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...