ApriIbaby Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Vesla er 9 mnd. Hun spiser 4 måltider mat om dagen. Drikker vann til. Hun ammes 2-3 ganger i døgnet. Ingen store megder mm altså. Bør jeg gi henne mme til grøtmåltidene f. eks? Trenger hun mer melk? Har liksom tenkt at det ikke er naturlig å gi mme i vår situasjon, men burde kanskje gjøre det??
erteposen + 4 Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 De får jo ut temmelig mye mm på 2-3 måltider. Jeg hadde nok kutten mme.
blomstre Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Ved 2 porsjoner industrifremstilt grøt for dagen får de i seg det de trenger av kalsium og jern. Med 2-3 amminger for dagen i tilleg burde hun få i seg rikelig. Er hun finspist på grøten, så kan du jo uansett starte litt med melkeprodukter i maten ved 10 mnd, og kan dekke inn kalsiumet der og jernet gjennom brødmåltidene. Så nei, jeg hadde ikke gitt mme. :-)
Trollemor75 Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Jeg gjorde det i en periode fordi gutten nektet å die på dagtid fra 7 mndrs alderen, bare morgen og kveld, og han fikk grøt bare 1 gang per dag. Da fikk han 2 flasker MME i tillegg. Men i ditt tilfelle tror jeg ikke det er nødvendig.
flypapir Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Jeg ga ikke mme så lenge jeg ammet, men begynte med det da jeg måtte slutte (han var da drøye 10mnd)..
ApriIbaby Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2010 Ammer altså 2-3 ganger i døgnet. Morgen, kevld og evt en gang til hvis prinsessen tillater,,,,
lille sprelle Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Jeg ga ikke mme, men ammet til hvert måltid på den tiden. (etter maten+ at noen måltider var bare amming). Trappet ned ved 11 mnd. La snuppa få litt ost innimellom f.eks. Det er det kalsium i. Jeg regner med at det er et "riktig" kosthold forøvrig og da er det jo variert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå