Gå til innhold

Enkle middagstips mottas med takk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er samboeren min som lager mat, men det er når han er hjemme fra sjøen. Så jeg er litt bortskjemt de 4 ukene han er hjemme. Nå har han reist og jeg må begynne å tenke på matlaging igjen. Sambo er veldig flink til å bruke det vi har ( han er utdannet kokk) og er veldig kreativ og det smaker alltid suuupergodt.

Når han er borte så går det som oftes i det samma til meg og lillegutt. Spagetti, supper, fiskekaker, pizza, pølse ++++

Jeg har lyst å prøve nye oppskrifter, enkle og raske!

Er det noen som har lyst å dele med meg?

Setter stor pris på svar og oppskrifter :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rense opp i grønnsaksskuffen din - skjær opp det du måtte ha liggende (paprika, squash, gulrot, kålrot, kinakål, purre, rødløk... you name it). Stek kjøttstrimler på høy varme (kylling, svin eller mørbrad), ta de ut av pannen, ha i litt olje og de oppkuttede grønnsakene. Stek kun et par minutter, du vil at de skal være sprø og ikke slappe...

Ha kjøttet i panna igjen, tøm over litt sweet chili saus (eller soyasaus hvis du foretrekker det) - Finished! Server med ris eller nudler. Middag på 10 minutter!

Skrevet

Kok opp fløtesaus fra toro. Putt kjøttboller, og biter av røktepølser oppi. Du kan servere med poteter, eller potestappe som kanskje er mer barnevennlig. Grønnsakene kan du også putte rett i sausen eller varme opp ved siden av.

Lasagn er jo også lettvint. Kan lages ferdig mage timer i forveien. Så putter du den bare i ovnen når du nærmer deg middagstid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...