Gå til innhold

Til dere slankere og dere med lavt stoffskifte. Og dere med treg mage. Dagens tips!

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg har selv lavt stoffskifte på tredje året, og har erfart hvor vanskelig det kan være ikke å gå opp i vekt om jeg er for lavt medisinert.

Det lave stoffskifte gir meg også treg mage, så jeg har prøvd mye for å få fart på kroppen.

På apoteket har jeg funnet et fiberpulver som hjelper mot treg mage, og for meg virker det også som en rensekur når magen fungerer som den skal.

Men det ser ut som om bruken av dette fiberpulveret har en meget velkommen bi-effekt, nemlig at jeg går ned i vekt :)

Derfor vil jeg tipse dette om dette. Pulveret heter Vi-Siblin og koster ca 150 kr for ei stor eske som varer lenge.

Pulveret blander du med vann og drikker det. Om du tar pulveret 20-30 min før et måltid, tror jeg det har en oppfyllende virkning på magen; ergo spiser du mindre.

I tillegg blir du kvitt en forstoppet og oppblåst mage.

Fiberpulveret er laget av malt skall fra et frø, er helt ufarlig, og barn og gravide kan også bruke det.

Og nei, jeg er overhode ikke forhandler av dette produktet hehe. Ville bare tipse om det siden det virker så bra for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det tenkes at du mister vekt fordi dette granulatet binder opp vannet i tarmkanalen og da hovedsakelig i tykktarmen?

Vil det si at de gramene/kg man tar av er kun vann, eller er det en blandning av det og det at du spiser mindre?

Jeg er litt skeptisk til å spise avføringsmiddel for kun å gå ned i vekt, men jeg ser jo at du spiser det for andre grunner.

Hyggelig uansett med med vekttap som bivirkning (om man vil slanke seg litt iallefall :))

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg tror det er flere sammensatte grunner til at jeg går ned i vekt. Men hovedsaklig tror jeg det dreier seg om at når magen fungerer og jeg ikke er forstoppet blir hele kroppen friskere, og jeg får mer energi og humør.

Dette påvirker hele livet mitt; jeg blir kvitt mine avfallsstoffer, kroppen blir renset for avføring, jeg ser bedre ut og føler meg bedre, noe som igjen virker på humør og livskvalitet. Da blir det enklere å fokusere på riktig kosthold, og å spise sunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...