Gå til innhold

Hva er greia med å skrive H*N

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian med twins
Skrevet

Det er jo så fryktelig slitsomt å lese. Er det liksom for å anonymisere barnet? Han eller hun er jo like anonymt..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ikke sant. Men det har vist seg nyttesløst å si i fra til de impliserte.

Gjest Mylian med twins
Skrevet

Huffda.. :-(

Skrevet

Tenkte på detsamme, så akkurat et innlegg her nå, men hun skriver h*n de første gangene, men plutselig skrev hun han alikevel. Ja ungen er vel like anonym uansett. Skjønner ikke helt greia med å holde det hemmelig, men de har vel sine grunner.

Gjest Mylian med twins
Skrevet

Kanskje de ikke helt vet hvilket kjønn barnet har. :-D

Skrevet

Er det så vanskelig å skjønne, da? Vel er man anonym, og for et enkelt innlegg har det lite å si. Men om noen har vært her noen år, og lagt inn endel innlegg, KAN det kanskje være mulig å samle opp nok småinformasjon om den aktuelle brukeren til at personer som kjenner vedkommende kan finne ut hvem det er (det er jo faktisk personer som gidder å bruke tid på sånt...).

Jeg skriver ikke noe som gjør at jeg strengt tatt må være anonym - ingen skade skjedd om noen finner ut hvem jeg er. Men nå er det nå sånn at jeg liker å ha et sted der jeg kan være helt anonym, så jeg har prøvd å unngå å legge ut informasjon (vesentlig eller uvesentlig) som kan "avsløre" meg på sikt - som hvor jeg kommer fra, hva jeg arbeider med og kjønn på og antall barn.

Når det er sagt, har jeg forsåvidt sikkert avslørt det meste av den informasjonen i løpet av de årene jeg har vært her, likevel...;-)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Hvorfor ikke bare bruke språket?

Barnet, ungen, nurket, den lille, arvingen, poden osv er da ypperlige alternativer.

Skrevet

Næh, språk er oppskrytt;-)

Skrevet

Mitt inntrykk er iallefall at folk skriver det når de ikke vet kjønn - enten fordi det er snakk om et barn i magen som man ikke vet kjønn på enda, eller hvis man har lest litt fort og ikke fått med seg om det er en hun eller han det er snakk om?!

Jeg har iallefall brukt det i disse tilfellene - men mulig jeg tar feil?! (",)

Skrevet

Når jeg svarer generelt så skriver jeg h*n slik at det skal kunne leses både som hun og han.

Når jeg snakker om mine egne barn skriver jeg han, for de er jo ikke mindre anonyme av at jeg avslører at de er gutter.

Skrevet

Bruker det mye på BIM siden man ganske ofte ikke kjenner til kjønn. Men må innrømme at jeg koser meg over at det faktisk klarer å irritere noen...

Skrevet

Ja tror kanskje det er meg dere sikter til, men jeg var ikke konsekvent så det ble jo bare komisk;) Men må si at det er mye rart folk skal henge seg opp i her inne. Hva så om jeg ikke vil ut med kjønnet på barnet mitt??( selv om det nå har kommet ut da;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...