Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Har ett egg på frys, skulle vi velge å ikke bruke det føles det ut som å ta abort. Det er jo liv, og de to andre eggene ble jo til barn. Syns dette var vanskelig jeg..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Ja, klart det er vanskelig! Det er derfor dere som trenger assistert befruktning bør ta en grundig etisk gjennomgang FØR dere setter igang! Virker som om mange bare hopper på div. forsøk, uten helt å ha tenkt gjennom alle sider og konsekvenser av handlingene sine. Ønsket om barn er vel sterkere enn noe annet, da. Og SÅ - plutselig en dag smeller virkeligheten i hodet på en - og verden blir ikke lenger den samme...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Klart vi tenker igjennom. Stort sett alle ønsker seg barn her i livet, men ikke alle klarer det uten hjelp. Og, det er virkelig ikke "bare" å hoppe på forsøk. Men, jeg har takk og pris bare ett egg på frys så tar nok ett siste forsøk med det. Værre med de som har 20. Hi
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Livet starter ikke ved et befruktet egg, mange egg som blir befruktet, på vanlig vis, uten at de så fester seg i livmoren, eller det ender med SA/MA Et befruktet egg kan ikke leve, det er kun celler, føst når hjertet begynner å slå eller når hjernen utvikles og barnet kan tenke/føle ting, er det for meg liv. Det å gå igjennom fyrseforsøk emd medisiner osv hvis dere egentlig ikke vil ha barn, la det være, anskje dere heller kan donere egget til forskning? I utlandet hadde dere tom kunne gitt dette opp for "adopsjon"
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Egget er i Danmark, er ikke lov til å adoptere det bort eller gi det til forskning. Heller ikke lov til å ta det ut av landet. Nei, vi går for det! Savner å gå gravid, selv om jeg var drit lei sist!! Og, vil kose meg med barn nr 4. Bare vente til tvillingene blir større. Takk for svar. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå