Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Samboern min nekter å gå i kirka, jeg er ikke den som går i kirka så ofte selv heller ,men jeg mener at når barna spør, om å gå i kirka en søndag, så kan man jo gå. Ungene er døpt, vi er begge komfirmert, og samboeren ønsker å gifte seg i kirka når/om vi skal gifte oss. Samboeren har vært i kirka 5 ganger mans vi har vært sammen, vi har vært i 3 bryllup, min brors komfirmasjon og lilles dåp. (han er bare far til lille) Lille skulle få "min kirkebok" her i høst. Han ville ikke være med da. Her for kort tid siden skulle speiderne ha gudstjenesten,og kirkekaffen etterpå. jeg synes da det var naturlig at vi gikk siden store er speider. Men dit ville han ikke være med. Sier at han ikke ønsker å gå i kirka. Jeg har spurt han om han ikke går om jeg jobber søndags formiddag, og lille ønsker å gå i kirka da, men han sier at det gjør han ikke. Men hvorfor ville han døpe ungen i kirka? hvorfor vil han gifte seg i kirka? Er dette veldig vanlig? bare jeg som reagerer på det kanskje?
Gjest sug lut Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Det er snakk om å ta et voksent ansvar: er ungen din med på aktiviteter i kirka, så stiller du opp uansett. Det har ingenting med tro å gjøre, det har med ditt ansvar som forelder. At han bruker kirka som stadfestelseskontor i livet men ikke ellers er derimot skremmende vanlig.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Jeg syns det höres helt idiotisk tåpelig ut! Har du spurt han selv hvordan han begrunner dey hele? Kjempemerkelig at han er så anti, men barna skal döpes der og han skal gifte seg der. Dobbelmoral deLuxe og han fremstår bare som en tulling.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 sug lut: Jeg så desverre at når vi var i kirka og på kirkekaffe var det skremmende få andre foreldre til speidere der. Jo, har spurt han, han sier da bare at han ønsker ikke å gå i kirka, og kan heller ikke tvinges til det. Kan jo hende han hadde gått om det var lille som var speider, får se når den tid kommer. store er ikke hans barn. HI
Gjest sug lut Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Det er ofte sånn uansett hva ungene driver med, det er de samme foreldrene som ikke er tilstede på fotballen også, men for mannen din virker det jo bare som en barnslig protest.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Jeg er den som helst ikke er tilstede på fotballen(joda har kjørt til noen kamper) men ofrer gjerne en søndags formiddag for å gå i kirka. Kan kanskje spørre han litt til hva han egentlig mener, selv om jeg ikke tror det har noen hensikt. HI
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Jeg er ingen stor tilhenger av kirken, men sambo er hakket verre enn meg, egentlig. Men skal han gifte seg, skal det være i kirken. Jeg vil gifte meg på råduset. Skjønn det den som kan.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 har det vel litt på samme måte som deg, om jeg skal gifte meg skal det helst være i kirken, men mener at dersom han jeg skal gifte meg med ikke er en "kirkegjenger" er det ikke noe must å gifte oss der. Samboern er jo da ikke noen kirkegjenger, men om han skal gifte seg skal det være i kirken.. HI
Trollemor75 Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 Jeg går ikke i kirken, annet enn hvis venner/familie gifter seg eller holder dåp. Men vi har ikke døpt gutten vår, og eneste grunn til at vi giftet oss i kirken var for å skåne min veldig katolsk mormor (som syntes det var allerede litt i overkant at jeg giftet meg med en luteraner). Der prøver vi faktisk å være litt konsekvente med vår egne overbevisninger. Men om gutten virkelig vil bli speider, kommer til å være mer fleksible.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå