Truda- mor til 2 Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Er 11+3, så burde vel kjenne den når jeg trykker på magen nå? trykker helt oppe fra navelen (tilfelde den er unormalt stor- tvillinger eller noe sånt) og helt ned til skambenet uten å kjenne noe som er særlig hardere enn noe annet... Jeg hadde litt flesk på magen fra før også da, er det derfor??
mamsen & guttaboys Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Det tror jeg er alt ettersom hvor du bærer barnet, noen bærer det langt inn.... og andre som meg bærer det nesten utenpå, er bare 7+4 i dag, men begynner allerede og kjenne kanten v¨/skambenet. begynner og bli skeptisk.... er det to???? wææææ...... nokk med en i gangen for min del:)
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Kommer sikkert etter hvert. Tror ikke nødvendigvis den skulle ligge så veldig høyt enda. Antagelig like over skambenet, og på størrelse med en appelsin. Vær tålmodig. Den kommer garantert etter hvert.
Gjest Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Jeg kjente den fra uke 9, men når man kjenner den er helt individuellt og betyr ingenting Husk, det er de som er 6 mnd på vei uten å vite noe som helst haha Alle er forskjellige
Kerridwen-fødeklar Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Det er for tidlig å kjenne livmora i uke syv. Ihvertfall hvis du er førstegangs. Normalt skal man ikke kunne kjenne den før uke 14. Da begynner magen å bli hard. Så om syv uker...
*rottiemama*endeligmamma Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Hei hei Titter innom fra 2.tri jeg. Jeg er i uke 22, og kjenner fortsatt ikke livmoren selv:)) Var hos jordmor igår, hun både kjente på livmoren og jeg fikk høre på hjerteslagene til lillejenta Og alle målene var normale . Så det er VELDIG individuelt når man kjenner livmoren
Truda- mor til 2 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2010 Å, så godt å høre, rottiemama! Håper liksom i det lengste at det bare er meg, og at jordmor hadde kunnet kjenne den nå hvis hun prøvde. Dessverre lenge til jeg skal dit da... Tusen takk for svar alle sammen!
Nikki 75 Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Jeg svarte nettopp nesten det samme inne på 2. trimester. Jeg kjente den heller ikke selv før i uke 27 eller noe sånt... Da jeg var på første kontroll i uke 15 fant ikke jordmor den heller, men hun sa at det ikke var uvanlig. På kontroll i uke 19 fant jordmor den lett, og da var den der den skulle være jmf. sf-skjemaet.
mamsen & guttaboys Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Som jeg nevte i innlegget mitt, er det svært forskjellig fra person til person. Noen bærer barnet langt inne, og noen bærer det nesten utenpå, tror det også har litt med hvor stort bekkenet er og diverese. har vært på tidlig ul pga at jeg ikke viste om jeg evt var en måned mer på vei, magen kom jo så fort.dette er mitt 2 svangerskap, og som sist bar jeg barnet nesten uttenpå magen:) Har en venninde som det ikke vistes noe på i det heletatt. hun fikk faktisk spørsmål om hun hadde mistet, men var kun uker unna termin...hun bar det nesten bak i ryggen... å hun har bestandig vært syltnn. Men ja jeg mener også at det er VELDIG tidlig og kjenne det etter uke 7. er 7+5 i dag.. Synes det er kos å gå å visefrem gravid magen, men ikke før jeg har passert 12 uker....... så det begynner og bli dryyyyyygt å holde inn magen, er jo så oppblåst også....... hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå