Gå til innhold

Den eneste bleia som ikke lekker, er ENDRET! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi slet med å finne bleier vår lille,slanke gutt som ikke lekket tiss, men Libero Baby Soft 2 (3-6 kg) var løsningen, som jeg har brukt i mange måneder nå! Bæsjen holdt den også langt bedre på enn Pampers (som har en tendens til å lekke oppetter ryggen). Men plutselig begynte det å lekke igjen. Jeg skjønte ingen ting, men det samme gjentok seg natt etter natt. Plutselig kan jeg skifte pysj og laken fire ganger i løpet av en natt, ganske slitsomt.

Til slutt sammenlignet jeg nøye de nye bleiene med noen gamle jeg hadde i stelleveska. Jeg trodde det kun var den artige tegningen på forsiden som var borte, men så... Bleiene føltes annerledes (annerledes tekstur), den var endret ved beina, og den største forskjellen var at "lommene" på innsiden foran og bak var borte. Den hadde også mer elastiske borrelåsbånd (samme som Pampers har). Bleiene var helt klart forskjellige.

Så jeg mailer Libero og spør, og en dame ringer meg. Men hun sier at det er lenge siden bleien ble endret, så jeg må ha fått noen... (ganske mange, spør du meg) gamle pakker. Jeg har kjøpt de fleste på flere Rema 1000-butikker og Coop Prix. Den siste pakka kjøpte jeg på Kiwi (begynte å mistenke at disse bleiene var billigproduksjon pga. bleiekortet, men dama fortalte at det var en produksjonsfeil som var årsaken til at tegningen på forsiden manglet). Men hvorfor disse endringene har blitt gjort, kunne hun ikke svare på. Pussig at det ikke står på pakka at bleien er endret, det er sjelden endringer blir forbigått i stillhet...

Er det jeg som har forvillet meg helt inn i ammetåka, eller er det andre som har merket forskjell? Og har det blitt til det bedre???

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

Libero ble endret for en stund siden, ja. Jeg merket ingen forskjell, men jeg syns de nye bleiene var penere å se på, hehehe.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Kan det forresten hende at du må opp en størrelse? Vi var også plutselig veldig plaget av lekkasjer, og løsningen ble da å gå opp en størrelse, selv om han ikke veide mer enn 4 kg. Den der kg-henvisningsgreia på pakken skal du ikke stole blindt på :-)

Skrevet

Jada, tro meg, jeg har prøvd større bleier. Lekker når han ligger. Nå har jeg et arsenal av bleiepakker som jeg har tatt frem igjen, uten suksess... Tror rett og slett det er fordi han er såpass lang og slank + at han tisser til en side. Tisset renner ut på siden av låret og oppe ved magen. Jeg får ikke tvunget tissen hans over mot midten, da må jeg lime den fast - hehe. Og tissen passer jeg selvfølgelig på at peker nedover. Han burde jo kunne ligge åtte timer uten at bleia lekker, eller?

Gjest eelis+kian
Skrevet

Åtte timer er lenge. Etter fem timer her er bleia helt full, og jeg er nødt til å bytte en gang i løpet av natta for å unngå uhell. Det kan jo være noe å tenke på.

Skrevet

Startet med libero når sønnen min var nyfødt, men slet med lekkasjer hver eneste natt. Gikk over til pampers, og da ble det slutt på lekkasjer.

Sønnen min bruker nå libero størrelse 3, de funker uten lekkasjer. På natta bruker vi størrelse 4, og hvis han ikke har våknet for å ville ha mat, har han noen netter sovet 12 timer med samme bleia, og det har ikke vært noen lekkasje:-) Har kjøpt pampers igjen nå, syns de er finere. De er mykere og tynnere og virker mer behagelig å ha på seg. Er spent på hvordan de fungerer på natta.

Skrevet

8 timer er veeeldig lenge spør du meg! Mener å ha lest et sted at babyer kan tisse så ofte som hvert 20ende minutt, dvs ca 3 ganger i timen...så du ser selv at etter 8 timer kan det bli vanvittig mye tiss i de bleiene. Det er faktisk begrenset på hvor mye tiss en bleie kan suge opp, etter en så lang stund vil jeg tippe at det meste lekker?

Skrevet

En annen ting - d kan umulig være bra for ungen å ha på bleia så lenge med tanke på utslett o.l. du har ikke prøvd å skifte bleie oftere?

Skrevet

Jeg føler ikke for å sette på vekkeklokke om natta for å vekke lillegutt og skifte tissebleier i hvert fall... Lillegutt har aldri hatt bleieutslett, så åtte timer er ikke noe problem for babyer som ikke har sart hud i hvert fall.

Pampers fungerer bedre nå - de blir heller ikke fuktige utenpå som Libero sine, men Pampers har lotion i seg, det er jeg mer skeptisk til. Kanskje den som gjør at det lukter så tiss av disse bleiene??

Mye rart man skal diskutere ;-)

Skrevet

Haha, ja mye rart en kan diskutere! :)

Må si du er heldig som har en baby som sover så lenge om natta! Her er det max 5 timer og må da stå opp og gi ham mat. Så er det bleieskift før flaska er ferdig og litt til mat..

Syns at Pampers er bedre for min hvertfall, men ja de har en viss lukt. Lukter ikke akkurat tiss, men heller ikke noen godlukt for å si det slik! :P

Over til noe helt annet..hvordan får du ham til å sove så lenge? Min er bare 6 uker, så kanskje litt tidlig ennå.

Skrevet

Han har sovet så lenge siden han ble født (faktisk siden han lå i magen). Så dessverre, jeg har ingen gode råd å komme med! Men fem timer er da ikke så aller verst. Og din har gode matrutiner da, helsesøster mener det ikke bør være lengre enn fem timer mellom hvert måltid (og jeg skal egentlig vekke han om natta)...

Skrevet

Jeg er enig med deg moden fersking. Hvis ungen min sover, vekker jeg han ikke for å skifte bleie. Her blir det ingen utslett av å ha bleia på lenge. Skifterm på han når han spiser bare.

Skrevet

Så utrolig rart...var forundret i går over at deres små sov i 8 timer om natta, tror dere ikke at mini også fikk seg en god natts søvn i natt som var? hehe. Er bare tilfeldig da, men herlig også! Han sov fra 9 til 5!

Skrevet

Hei, jeg har ikke lest resten av innleggene nedover her, men min erfaring er at bleiene ble større og dermed bedre. Vi brukte faktisk str 2 fra hun var nyfødt til hun var 3,5-4 mnd! Om natta gikk vi etter hvert over til nr3. Gikk etterhvert over til nr 3 også på dagen, men har nå måttet hoppe omtrent rett over på nr 4 både på dag og natt. Så vi gikk altså så og si fra nr2 til nr 4... Og vi var kjempeglade for at bleiene ble forandra for nr 2 var jo markant billigere enn nr3 og 4 så vi har spart endel penger på å bruke de.

Skrevet

Hehe, så bra. Da er han sikkert på riktig vei, ifølge boka sover de jo vanligvis lenger om natta når de blir eldre...

Skrevet

Vi bytter forresten heller ikke bleie om natta og det har aldri lekket ut. Hun har bare tisset gjennom en gang og det var en nr3 bleie på dagen så nå har vi gått over til nr 4 også på dagen. Har nettopp gjort det og hun er nå snart 6 mnd. Må legge til at hun er en lang baby, men ikke så veldig stor rundt mage/lår så kanskje det har noe å si? Hun veide 8740g og var 70 cm på 5 mnd, og på 3 mnd var hun 7000g og 67 cm.

Skrevet

er en stund siden de vart endret, menm mange butikker har de gamle enda, som jeg syntes hang bedre på kroppen til snuppa. ganske så dumt, men vi bruker ei str større så er det ingen problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...