Gå til innhold

Dere som mener Nav-ansatte er så udugelige!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere virkelig at vi som jobber der har som hovdedinteresse å gjøre livet surt for folk? At vi er en gjeng inkompetente idioter som drikker kaffe hele dagen?

De fleste av oss prøver å gjøre det beste ut av å ha blitt utsatt for den største velferdsreformen vi har hatt her i landet. Man kan gjerne kristisere gjennomføringen av denne, og mangelen på opplæring i forkant. Men å dra alle Nav-ansatte gjennom en kam og skrike om hvor udugelige vi er, det burde faktisk være unødvendig. Vi har råtne epler blandt oss, vi som alle andre yrkesgrupper, men vi har også mange fantastisk dyktige folk.

Nav-dama

Skrevet

Syns du virkelig det er rart at folk reagerer når det stort sett _alltid_ er problemer i forbindelse med utbetalinger?

Skrevet

har fortsatt tilgode å høre om noen som får sin første utbetaling på første forsøk... venter fortsatt på min...

Skrevet

Jobber sikkert mange greie og flinke folk i NAV, men etter den behandlinga jeg har vært utsatt for så har jeg ikke mye godt å si om NAV. Dessverre

Skrevet

Alltid og alltid...

Ser man på prosentandelen i fht utbetalinger er det helt feil å si "stort sett alltid" - jeg så en statistikk på jobb, men husker den ikke nå dessverre, kan komme tilbake med den i morgen.

NAVansatt

Skrevet

Ja faktisk, så tror jeg ofte det.. Jeg tror også at for å få jobb der er det et krav om å være totalt inkompetent!

Jeg etterlyste en utbetaling hos nav på fredag, og da hadde de ROTET VEKK alle papirene mine til den gjeldene saken..

Spør du meg er det KUN et gjeng med APER som jobber der!

Skrevet

At vi er en gjeng inkompetente idioter som drikker kaffe hele dagen?

JA!!!!

Forresten, tror ikke, men VET.

Skrevet

det finnes nok de som er flinke, men da tror jeg man skal lete leeeeeeeeeeeeeeeenge........

annenhver nordmann har jo en historie om milelang ventetid,ubrukelig oppførsel eller rett og slett inkompetanse osv osv osv fra nav.

så er det så rart??

nav fungerer IKKE!!!

Skrevet

Jeg har bare møtt hyggelige folk hos NAV (på forskjellige kontorer). Har alltid fått utbetalingene mine til rett tid. Ingen problemer i forhold til hverken aktiv sykemelding eller fødselspenger.

Men ja, det er tungvindt å orientere seg i jungelen av informasjon etter reformen, men de jeg har snakket med er veldig hjelpsomme (selv om ikke alle er 100% sikre på ny praksis). Med så mye negative tilbakemeldinger de mottar hver eneste dag på jobb er jeg forundret over at de ikke er sykemeldte hele bunten. At de opprettholder et visst nivå av humør er for meg uforståelig.

Stå på og gjør det beste ut av de ressursene du har tilgjengelig "NAV-ansatt", så går det seg nok til etter en reform eller to til. ;)

Skrevet

Nei, faktisk.. etter å ha blitt satt over fem-seks ganger fram og tilbake kan det hende jeg treffer på noen som i det minste er hyggelige. Og den ene gangen det hadde blitt betalt ut for mye penger til meg, DA ringte dere kjapt da. Før pengene hadde kommet inn til og med. To ganger.

Men stort sett møter jeg på frekke og lite hjelpsomme ansatte. Hadde jeg bodd alene og ikke hadd min kjære ville jeg nok blitt kasta på gata og fått inkasso på alle regninger jeg har fått siden jeg ble sykemeldt. Fordi en ubrukelig nav-ansatt har rota bort sykemeldingen min!!

Skrevet

Mange nav folk er hyggelige og gjør jobben sin bra.

Men noen av dem som sitter på nav sentralen og tar i mot tlf samtalene kan være håpløse noen ganger.

ene gangen jeg ringte ang skatt som var blitt trekt feil så snakket jeg med en dame som satt meg til nav forvaltning og hun jeg fikk snakke om der sa hun skulle få ordnet det og at pengene ville komme om et par dager, vel det gikk en uke så jeg ringte igjen da fikk jeg svar om at hun kunne ikke se noe penger som var på vei men skulle sette meg over til nav forvaltning der får jeg snakke med en annen dame som sier at pengene kan ikke bli overført for dem kunne ikke gjøre det sånn helt uten videre så jeg måtte vente til 20 neste mnd for at dem skulle komme inn, jeg prøvde og forklare henne hva jeg hadde fått beskjed om for en uke siden, men i følge henne kunne ikke det stemme siden dette kunne hun for hun var faktisk en av dem som hadde gått på kurs, så ringte jeg en time senere og hun jeg snakket med da var så vennelig og sa hun skulle sette en purring på det.

Dagen etter var pengene inne på kontoen...

De sier så mye forskjellig, du kan ringa hver dag i en uke og få forskjellig beskjed hver gang.

Treige er mange også, tok 1 år før barnebidrag søknaden gikk gjennom og dem hadde alt av papirer.

Skrevet

Du NAV-dama, syns du det er greit at NAV roter vekk papirer når man leverer dem PERSONLIG i skranken? Likevel klarer de ikke å ha kontroll?!

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan offentlige personer får lov til å holde på på den måten. Det er en skam!

Skrevet

Lurer på hvor det har blitt av permisjonspengene mine, jeg!? Har ikke fått noe på 2 mnd.er:( Sikkert noen dugelige folk som har rotet med utbet., ja... Utrolig irriterende! Tenk om jeg hadde hatt dårlig råd, men hvorfor skal de bry seg om det...

Skrevet

22:58: Gratulerer. Tror aldri jeg har lest en så lang setning tidligere. Punktum er en fin dings.

Skrevet

NAV er en stor skam, de holder folk for narr, mer er det ikke å si.

Skrevet

Min mann har ikke fått penger siden 12 desember!!!! og det er sykepenger han venter på, ikke nope hokus pokus akkurat!

Vi har vert på telefon kontakt to-tre ganger per uke siden nyttår, og hver gang finner de ut at det er et nytt skjema de trenger osv.

Min mor jobber i nav, men i en annen kommune da, og hun har hjulpet oss en hel masse med hva vi må gjøre, hvem vi må snakke med osv hele veien, men har det hjulpet? nei! og min mor er totalt fortvilet, og har til og med sagt at hun skammer seg for at hun er nav ansatt, når det er så HÅPLØST at det ser ut som om vi må ta kontakt med advokat for å få penger...

huff- det er såååå håpløst- i tillegg til alle telefonene har vi vert nede på nav kontoret x antall ganger, og ikke EN eneste gang har vi vist irritasjon /aggresjon, og vert KUN vennlige, så det er sagt

Skrevet

ja, vi får avskaffe Nav fullstendig da, sånn at ingen får penger og alle goder blir trekt tilbake. Jeg er så jævlig lei av å lese sutre innlegg ang nav. dere får gjøre jobben selv siden "alle på nav er ubrukelige".

Skrevet

kansje de burde ha litt strengere krav til sine ansatte istedenfor.....?

Skrevet

Det var jo en moden reaksjon... Klag på NAV-ansatte, og de blir bare enda mer umulige.

Skrevet

Ja, det var faktisk en god ide, klag på navansatte, de blir enda surerer og enda mer udugelige, og er vi veldig heldig, så får de foten opp i rævhullet

Skrevet

NN 23.45 her

Til NN 23.52

Ja, skulle vel gjerne gjort jobben selv jeg!

herregud altså, så du mener det er drygt å "klage og syte" når en sykemeldt person ikke har fått pengene sine enda, etter snart tre mnd? og sykemeldt og sylemeldt, arbeidsmengden han har måttet legge ned i å få de rettmessige pengene hans, tilsvarer vel sikkert 20-30 % av fulltidsjobb- ørlig talt, ikke rart NAV får dårlig rykte når det ikke skal innrømmes ÅPENBARE feil og mangler

Skrevet

Jeg er enig i at der er flere svakheter med NAV, særlig i forhold til utbetaling av sykepenger ol. Jeg jobber i NAV lokal. Alt som blir levert inn hos oss, blir stemplet og registrert, så blir det sendt til forvaltning for behandling videre og utbetaling. De fleste brukere kan ikke henvende seg til forvaltning, men lokal må ta imot en henvendelse fra bruker, så må lokal ringe forvaltning for så å ringe bruker opp igjen. Jeg aner ikke hvor mange ganger papirene er registrert inn hos lokal, og forvaltning sier de mangler papirene. Hvem er det som har gjort jobben sin og i tilleg må gå "walk of shame" for å be bruker komme med nye papirer? Jo det er vi som sitter på NAV lokal.

Saken er den at når papirer skal sendes mellom kontor på denne måten og med alle papirene som skal sendes, forsvinner en del. Men dette er jo ikke nødvendigvis de ansatte sin feil, vi er jo ikke en spesielt udugelig rase for å si det slik. Det er hele systemet sin feil. - det sier seg selv at flytting av enorme saksmengder på denne måten pr. post er risky. Og det er ikke vi som bestemmer at det skal være verken slik eller slik. Vi prøver å holde hodet over vannet i en hverdag som preges av uforutsigbarhet, enorm saksmengde og manglende mestring.

Jeg har stor tro på reformen, men det er mye som ennå ikke er på plass, og det er mye som må forbedres. Dette er en prosess NAV er inne i, og fotsatt vil være i i flere år fremover. Dette skaper stadige endringer for oss som arbeider der, og det er stadig nye regler som man må oppdateres på.

Jeg forstår at folk er frustrerte, jeg er jo frustrert jeg og!

Samtidig elsker jeg jobben min, og jeg føler jeg gjør mye nyttig. Jeg opplever ikke at folk gjennomsnittlig er så negative og ufine som det oppleves i dette forumet.

Alle snakker om at de har krav og rett på både det ene og det andre. Jeg synes vi burde blit litt mer ydmyke ovenfor de velferdsgodene vi faktisk har her i landet. Ser man det i et litt større perspektiv, er vi utrolig priveligerte som har denne type sikkerhetsnett for alle. Enslige mødre, eldre, uføre og syke osv. Samme hva som skjer med oss vil vi ha en form for inntektsikring. Dette er et fantastisk gode de fleste misunner oss.

Samtidig er det noen som vet å sko seg på godene. Dette skal og må koste dyrt om det blir oppdaget.

Vi som arbeider i NAV har våre feil og mangler som alle andre, og NAV reformen har ennå et langt stykke å gå. Men vær så snill spar meg, tenk litt over hvor priviligerte vi faktisk er, i stedet for å oppføre dere som bortskjemte drittunger bare fordi vi er på anonymforumet ;)

Skrevet

Alle blir udugelige på en arbeidsplass der arbeidspresset er altfor høyt, der opplæringen er for dårlig, og der endringer er tredd nedover hodet på de fra politikerne.

Jeg jobbet tidigere i sosialtjenesten, nå er vi (dessverre) inkorporert i Nav. Det jeg har sett fra toppledelsens side av manglende forståelse for sosialfaglig arbeid, for den tiden opplæring vil ta, for mellommenneskelige hensyn, skremmer meg faktisk!! Det plager meg å jobbe i en organisasjon som er så forhatt og som jeg ikke kan identifisere meg med i det hele tatt. For meg symboliserer Nav på mange måter det motsatte av sosialfaglig arbied, fordi det byråkratisk, lite fleksibelt, tallstyrt og treigt. Hvem sin feil er det? De ansatte? NEI! ALLE jeg kjenner gjør en kjempejobb. Som HI sier, finnes det råtne epler. Men forbløffende få, faktisk. De som jobber på statssiden (tidligere trygd og aetat) er effektive og flinke.

Men jeg synes det er synd og skam at reformen har gjort mange flere syke til sosialklienter i påvente av trygd.

Spark heller oppover folkens! Dette er noe som hører hjemme i en politisk debatt.

Hilsen ufrivillig nav-ansatt som IKKE er en ape.

Skrevet

Du fremstår ikke som den skarpeste selv. Skal du liksom være et voksent menneske Tingeling&Tias?

Skrevet

Nei, jeg tror ikke nav-ansatte er udugelige. Mitt navkontor er fullt av dyktige, velutdannede, hyggelige, omsorgsfulle og flinke mennesker. Men de jobber under et umenneskelig press, og under idiotiske omorganiseringer.

Ei jeg kjenner har i mange år jobbet med støtte til funksjonshemmede barn og deres familier. Hun kunne hver minste lille regel, skjema og støtteordning på fingerspissene. Så en dag fikk hun beskjed om at nå skulle hun begynne å jobbe med noe helt annet, mens hennes jobb skulle overtas av en som var kjempegod på oppfølging av langtidssyke...

Folk som kunne svare på det meste innen trygdebiten, skal plutselig stå i mottaket eller telefonen, og nåde de om de ikke kan svare deg på det du lurer på innen trygd, arbeid eller sosialetjenester med en gang.

Jeg har alltid fått det jeg skal ha av utbetalinger, og det har de fleste andre også. Jeg har møtt på EN dust i systemet på alle de årene jeg har hatt med nav å gjøre, men ellers så har jeg bare møtt på hjelpsomme mennesker. Men så møter jeg alle med et smil også...

For mange så tror jeg at de går inn i et samarbeid med nav og forventer at ting skal skjære seg, og er derfor veldig oppmerksomme på ting som kan være negativt. Slik husker man veldig godt at man ikke fikk tak i saksbehandlereen sin på en uke, men at det tok 14 dager før sykehuset ringte deg tilbake, det glemmer du. Og slik baller ryktet om et tvers igjennom udugelig nav på seg.

Papirer blir borte i alle "systemer", sykehus, arkitektkontorer, banker osv. Dessverre. Men ingen får så høylydt kjeft for det som nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...