Gå til innhold

Noen som har solgt hus her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tid brukte dere på å gjøre det visningsklart???

De så / ser faen meg ikke ut her.............

Synes alle husene/ leilighetene på finn etc ser nydelige ut i forhold ...

Æsj er hormonell og på gråtern her. og totalt utslitt etter å ha planlagt, ryddet og ordnet i flere uker, Og ting blir aldri på stell....

Må nevne at vi har fylt opp en svær låne tilhenger med søppel fra kjller, boder og innvendig. Vi har kastet 6 svartsekker med klær. (Nei det var ingenting man kunne gi bort / selge)

Og vi har kun bodd her i 4 !!!! år.

Noen tips om å få det fortograferingsklart??? Blomster og planter bør jeg kjøpe??

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ta vekk alt av personlige ting, og fjern ting fra øverst på skapene. Vi kasta også en hel haug, og vi hadde bodd der knapt 3 år.... :)

Frukt og tulipaner gjør underverker! :o)

Skrevet

Har lagt vekk alt av personlig ting, unntatt litt småtterier som skal vekk.

Alle leker skal bort ... hehe

Men det er jo likevel KAOS her.

Frukt og tulipaner skal bli :D

Hva med noen orkideer? Vi har 1 stykk grønn plante inne nå....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Orkideer er jo nydelige, så det ville jeg gått for! :)

Nå finnes vel ikke linken til vårt hus lenger, ellers kunne jeg sendt deg den.

Til bildene er alt flyttbart, det er verre med visninga... Hva med å bare stable alt i store esker og flytte inn på et rom, en bod eller noe? vaskerommet og boden vår var IKKE strøkent på visning altså....

Skrevet

Å ja ... var dere hjemme da fotografen var der???

Da kan jo vi jo flytte unna noen ting som ikke skal med på bilder og styre litt mens han er her ..... :D :D

Vi har heldigvis bodplass nå som vi kan flytte esker etc inn i......

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Var nødt til det! hadde jo et helt lass som måtte flyttes hit og dit, hehe :) Gubben gjorde det samme når han solgte leiligehet før vi kjøpte hus. Sender deg linken på PM jeg, så kan du se at ordinære folk som meg klarer å få det noen lunde ok på bilder!

Skrevet

Hva er det de sier på tv?

De-clutter?

;o)

Ellers foreslår jeg også orkidéer, de er fantastiske!

Har du mye farger hjemme hos deg, ville jeg anbefalt hvite blomster for å roe ned det visuelle inntrykket. Tulipaner i farger (f.eks) i motsatt fall.

Skrevet

Ta ut av hyller så det ikke ser ut som det tyter ut av dem i mangel på plass. Ta bort det meste av personlige bilder og nips. Vurder å ta bort gulvtepper (særlig store tepper i små rom).

Gardiner ... åpne, særlig i rom med godt lys og god utsikt. Litt tettere i rom med mindre flatterende utsikt.

Re senger.

Putt barnas leker der de hører hjemme ... i bokser på rommene deres. Det er helt greit med barnerom, men de skal være ryddige og avgrensede (ikke spre seg inn på stua f.eks).

Pass på at det er plass til yttertøy og sko i gangen, noen interesserte er faktisk høflige og tar av seg på bena før de tramper inn.

Du kan godt ha f.eks frukt på kjøkkenbenken, men vær forsiktig med ting som lukter. Kaffe, kake, veldig sterke luftfriskere trenger ikke være en god idé. Noe du synes lukter kjempegodt kan andre synes lukter pyton ... og hvem vil vel bo i et hus som stinker ;-)

Vi brukte vel to hele dager på rydding og vasking. Og gikk for å ha det rent og ryddig, og å få hvert enkelt rom til å virke størst mulig.

Skrevet

Tieran

Takk for blomstertips :)

Har faktisk behov for litt farve på ene soverommet. Så da blir det nok litt tulipaner på bordet der inne ;)

Skrevet

tingeling_80

Wow her var det mange tips. Har ett stort stueteppe som vi skal ta vekk i kveld :) Det tror jeg hjelper maks altså... luringen....

Og så kom jeg på at jeg kan ta ned gardinene på guttens rom og kun ha liftgardiner der? :D

Kaste ut alle oljeovner?? De ser jo ikke ut. (har peis)

Å nå ble jeg litt gira på å starte igjen :D

En ny dag og nye muligheter.

Gubben har også skaffet en stor flytteeske til meg som jeg kan fylle i hi hi

Tror jeg har dobbel dose med hormoner for tiden.....

Skrevet

Palmesus:

Så jo kjempelekkert ut :D

Kunne godt tenkt meg en slik bolig jeg ja. Nytt og fint :) :)

Mistenker vi har altfor liten plass og altfor mye dill, er jo umulig å få orden her uten å kvitte seg med stæsj...

KUBBELYS må vi jo ha, la jeg merke til .... hehe ....

Skrevet

Kanskje du har en nabo som kan lagre litt for deg i den perioden dere selger? Vi er så heldige at vi har fått låne gjesterommet til naboen i noen uker, der legger vi alt rot som vi ikke skal ha fremme på visning. Blir noen turer frem og tilbake, men du verden så mye ryddigere det ble!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for alle gode tips folkens.

Fotografen kommenterte at det var veldig på stell her, og alt var linet opp til han. (ble litt stolt da)

Nå - noen timer etterpå er huset bomba igjen. 2 åringen har herjet vilt.

Men jeg sitter med føttene høyt og nyter :D

Skrevet

Flytt vekk alt nips og graps og max en eller to tydelige pyntegjenstander. Blomster er jo greit, men ikke et must om du f.eks. har et lekkert fat stående på bordet.

Alle bilder vekk. Planlegg ifht vinkler osv og flytt det som er vanskeligst å pakke bort ettersom fotografen går rundt. Du kan også bestemme hvor fotografen skal begynne.

Et hett tips er å ta noen bilder selv i forkant, da ser du hva som ser rotete ut!

Skrevet

Vi ryddet hele dagen i 2 dager, og da mener jeg hele dagen! Dette etter at vi hadde småryddet i noen uker der vi hadde kastet store mengder med ødelagte leker osv. Hadde barnevakt til de 3 eldste de to dagene og babyen sov en del, men du verden så slitsomt det er å rydde så masse og så lenge! Så strøkent ut på visning da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...