Påtidemedentil Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Var du gammel når du fikk ditt første barn? hvordan bodde dere? Stort? Økonomien? Hva sa familien deres? Er dere gammel nå? Har dere mange barn nå da? Hvordan er økonomien nå?
BabyjenteMARS<3 Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 He he he! Ja, jeg så hit og tar meg tid til å svare Vi var 23 og 25 år. Økonomien var stabil, men ikke så altfor mye. Ca 28 000 til sammen.. Vi kjøpte hus når vi var gravide. Hus til 1 800000. Familien ble mer enn glade Nå er vi 24 (blir 25) og han 26. Vi venter vårt andre barn om ca 3 uker. Økonomien er litt høyere, men ikke mye.. Sånn Håper du fikk svar nok
~\/ero~ Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Jeg var 19 da jeg fikk førstemann, ble 20 noen måneder etterpå. Vi leide en del av et hus på ca 90kvm. Økonomien var helt klart trang. Sjelden vi kunne bruke penger på ting vi selv ville. Men vi hadde så vi klarte oss. Jeg var student og pappa'n jobbet. Familien syntes nok det var litt tidlig, iallefall mamma som selv var ung mor ønsket at jeg skulle vente litt (pga egne erfaringer). Men de gledet seg jo også. Nå er jeg 22 og venter nr 2. Økonomien er litt bedre, men tenker fortsatt over hva vi bruker penger på. Er ikke mye ekstra vi kan unne oss i måneden. Er ferdig student til våren, så etter det blir det nok mye bedre.
ho81 Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Fikk min første da jeg var 22, barnefar var også 22. Vi eide eget hus på noe over 100kvm. Økonomien var ok. Jeg studerte, og jobbet litt ved siden av, han jobbet som rørlegger. Familien var kjempeglad. Første barnebarn på begge sider. Fikk nr to rett før jeg fyllte 24, samme barnefar. Leide et lite hus på 60kvm. Økonomien var meget trangere. Jeg hadde begynt å jobbe. Mannen var hjemmeværende/arbeidssøkende. Familien var fortsatt glade. Nå er jeg 28,5 år. Har ny mann (24,5år) og venter min nr 3, hans nr 1. Eier hus, hvor 100kvm er beboelig. Skal bygges i kjeller og på loft, da blir huset noe over 200kvm. Økonomien er bra. Kan unne oss ekstra ting når vi ønsker det, og har heldigvis lite/ingen økonomiske bekymringer. Familien er glad. Hans er mest spent, siden det er første barnebarn der!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Jeg var 22, ble 23 noen mnd etterpå.. Nettopp flytta inn i nybygd hus noen mnd før termin.. 1.5 etg hus, uinnredet i 2.etg.. 116 kvm.. Økonomi var grei, faste jobber begge to.. Familiene ble veldig glade.. Nå er jeg 26 og mannen blir straks 28.. Har en gutt på 3 år og venter en liten i juni/juli.. Økonomien er såklart mindre nå, pga mer i lån og høyere rente og flere utgifter.. Men vi klarer oss fint
2+snart3 Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Jeg var 22, han 25. Bodde i en liten loftsleilighet, med verdens bratteste trapper.. Kjøpte hus på 300 m2 (betalte 900000,-) når bebi'n var rundt halvåret. Hadde ca 25- 30000 pr mnd. Tror ikke familien min var helt forberedt, men de tok de fint, og det gikk ikke lenge før de gledet seg veldig.. Nå er vi 30 og 33. Har to, + en i magen. Har rundt 30-40000 i mnd. Mannen er pendler, og hjemme kun i helgene. Vi betaler hardt på huslånet ( kort nedbetalingstid), og pusser opp litt etter hvert. Har derfor ikke så mye ekstra å rutte med, men vi kan prioritere om pengebruken dersom vi må "fristille" noen kroner... Synes vi greier oss bra, jeg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå