Gå til innhold

Feite voksne fikk barnemat for tidlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

står det å lese på dagbladets sider.

ENDA en grunn til å utsette introduksjon av fast føde...

Danske forskere anbefaler 6 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, bestmora mi er feit, men ikke søren at hun fikk introdusert noe som helst for tidlig! De hadde jo ikke mat når hun vokste opp....!

Skrevet

Ehh, tror de fleste av vår generasjon fikk fast føde tidligere enn hva som er anbefalt i dag. Den tida (70/80 tallet) var det vanlig å begynne med grøt ved 3 mnd alder.

Og jeg kan ikke si jeg kjenner så mange på min alder som er overvektige.

De forsker på så mangt, i et øyeblikk er det og det anbefalt og det og det skadelig, i det neste er det det motsatte.

Skrevet

Jeg fikk fast føde da jeg var 3,5 mnd, veier 55 kg i dag. Jeg fødte for 4,5 mnd siden, så jeg vil ikke si jeg er feit, akkurat.

Skrevet

Man trenger ikke å ha fått barnemat for tidlig for å bli feit

men man KAN bli feit av å få barnemat for tidlig.

Skrevet

Bullshit. Ungen min var sulten, skulle jeg gitt bare mme ville jeg måtte overstige anbefalt dose ganske mye... tviler på DET hadde vært særlig poppis på helsestasjonen.

Skrevet

Hvorfor krangle så jævlig og bestride forskningsresultater?

Vil dere ikke det beste for barna deres?

Tarmene tl små barn har godt av å vente med fast føde. Sikkert en grunn til at de fleste barn ikke er født med tenner

Skrevet

min datter spiste grøt, fruktpuré, middag og grøt igjen da hun var nesten 5 mnd. jeg synes det er kjempe!!! og det skal jammen nestemann få også :) (jeg ammet ikke da hun var 5 mnd, hun fikk erstatning) .

og det at voksne er feite har da vel ikke noe med hva de fikk som baby? :P det er faktisk noe av det teiteste jeg har hørt... det KAN da bare ikke stemme?

nei det må være opp til hver enklet forelder. min erfaring er at de som VENTER med fast føde, har unger som ikke er helt fornøyde...

Skrevet

noen unger trenger fast føde før de fyller 6 mnd, sånn er det bare! 6 mnd er bare en anbefalt grense, ikke en absolutt grense...

mannen min er nå stor og fikk ikke fast føde før rundt 6 mnd alder...

Skrevet

Hvorfor må du krangle med oss som er levende eksempler på at forskning ikke alltid er 100% korrekt?

Tarmene til de små er ikke godt nok utviklet for fast føde før de er 6 mnd, men jeg vil heller gi barnet mitt grøt "for tidlig" (4,5 mnd) enn å la han sulte! Ærlig talt, makan til dumhet. Når helsepersonell i Norge gir grønt lys for fast føde ved 4 mnd dersom det er behov for det, bør ikke det være godt nok?

Enkelte barn er opp mot 7-8 mnd gamle før de får sin første tann, skal du bruke DET som argument?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...