flypapir Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Vi skal ut og fly og i den anledning hadde jeg mange ideer om spiselige bestikkelser til minstemann (type pasta, kylling, brødskiver ol). Men så sier en kollega av meg at man ikke får ta med mat igjennom sjekkpunktet på g.moen? Stemmer virkelig dette?
flypapir Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 1. mars 2010 Og med sjekkpunkt mener jeg der de gjennomlyser all håndbaggasje...
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Mat til barn får man ta med gjennom ja. Jeg hadde med både tåteflaske med vann på og middagsglass sist vi var ute og reiste (innenlands)
flypapir Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2010 Men dette er jo ikke typisk babymat, selv om det er ment til en (kresen) ettåring... Tror du det går greit da? Vi skal forøvrig utenlands, men de går jo gjennom all baggasje samme sted uavhengig av hvor man skal.
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Man har egentlig ikke lov å ta med mat på flyet, men vi pleier alltid å ha med niste til store og små, for flymat smaker jo bajs. Har aldri blitt stoppet i kontrollen, eller fått tilsnakk på flyet..
It's all about me Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Vi har hatt med både pannekake og vanlig nistemat til guttungen. Men han har cøliaki, så hadde det blitt noe spørsmå hadde vi brukt det for alt det der verdt. Men ingen som sa noe når det lå i en typisk barnematboks. De sa det var helt greit, måtte bare legge det fram på båndet.
mamman til to gutter Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Det er flytende ting det er grense på å ta med seg. Mat kan du ta med hva du vil av. Jeg har hatt med kjeks og eple til min sønn gjennom sjekken uten at noen reagerte på det. Drikke må du kjøpe etter sikkerhetskontrollen så lenge det ikke er mme el til små babyer.
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Klart du får (",) Barnemat er lov i alle former og fasonger (",) Har reist mye med barn, så det er jeg helt sikker på. Se også: http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje Jeg har noen ganger blitt spurt om "trenger du alt dette"? Og ja - det gjør jeg - da er det ikke noe problem (",)
flypapir Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. mars 2010 Vet at man ikke skal ta med flytende ja, men de har nok visse restriksjoner ifht mat også. Men får man ta med mat til ungene holder det i massevis for oss. Skal legge alt i søte, små matbokser...
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Det er i allefall ikke noe problem med vanlig mat som kylling og pasta osv - det er jo ikke flytende! Sånn type mat har jeg da hatt med meg når jeg har reist alene - ingen som sjekker det. Men vi hadde med voksen yoghurt blant annet til vår 1 åring - og fikk beskjed om at det egentlig ikke var lov da.. Jeg sa bare at det er det aller beste hun vet, og da er hun stille - og da var det helt greit (",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå