Gå til innhold

PLIS hjelp!! ang Britax fra ca 2006

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et sete av søstra mi, bakovervendt britax sete som er fra ca 2006\2007, finner ikke bruksanvisningen på nett og heller ikke det setet.

Det er kun bakovervendt og til 25kg, og det står i midten, har festa det til setene foran. det gikk fint, men festing med bilselen sliter jeg med, for det skal ikke igjennom setet (under rompa), men kun festes i en stang som er under bena )på en måte), og det virker så lite. at det bare skal ned igjennom den og rett i selen, for setet blir jo vridd til siden om jeg prøver å dra forsiktig i det..

Er heller ikke noe sikkerthetsstang eller noe som følger med. SKal det virklig bare festes sånn?

Frustrert, skal ut åkjøre med gutten kl 6.30 i morra. vil ha det trygt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke et Fixway-sete som skal festes i isofix-base, da?

Se f.eks. her: http://forbrukerportalen.no/produkter/17371/

og her (uten base) http://www.foreldreguiden.no/utstyr/bilseter/britax_fixway/

Da er det i så fall to stålstenger som går på tvers under setet. Jeg vet ikke om noen Britax-seter som skal festes som du beskriver, og det høres overhodet ikke trygt ut. Setet skal stå dønn fast når det er festet riktig.

Skrevet

nei, bildet på setet viser at det skal stå sånn og, og blir frustrert av å ikke finne noe om det. er ikke isofix. står noe universalgreier, er fra 0-25

Setet var visst en best i test i svensk undersøkelse på den tiden, men søstra mi har ikke lenger bruksanvisningen.

Har et annet sete som jeg kan bruke i morra, men det skal egentlig stå i en annen bil, men turte ikke bruke denne uten mer info.

Skrevet

Kan også være Britax Secura, som har gått ut av produksjon. Dette setet kan du regulere sittestillingen på når det står fastspent og har en slags "base" på undersiden (dette har ikke Hi-way). Bruksanvisning kan du få ved å henvende deg til Britax, står det på hjemmesidene deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...