ansjaangell Skrevet 1. mars 2010 #1 Del Skrevet 1. mars 2010 Var fredag 5 februar og jeg hadde time hos jordmor. Urinprøven ble analysert og jeg hadde 3+ med proteiner i urinen og blodtrykk på 145/96.. Ble sendt rett på sykehuset for en kontroll på kvinnepoliklinikken. CTG og ultralyd ble tatt, alt var "greit", hun var bare litt liten og jeg fikk time til ny kontroll mandag 8. Mandag morgen troppet jeg opp på sykehuset med håp om å bli satt igang iløpet av uken, var bare 4 dager til terminen min. Ny ultralyd ble tatt, legen var bekymret for blodtrykket mitt og det at det så ut som babyen ble mindre i magen min.. Han strippet meg og jeg fikk time til igangsetting onsdag 10. Dro en tur ned på kjøpesenteret for å fikse noen siste ting før jeg skulle bli mamma for første gang! Så plutselig, midt i kjøpesenteret, der gikk vannet gitt! Det var da 25 min siden jeg dro fra sykehuset.. Ringte føden på sykehuset og fikk beskjed om å komme rett opp igjen. Ny CTG og en test om det faktisk var vannet som hadde gått, og det var det. Dermed ble jeg lagt inn og skulle settes igang når det var tid på føden.. Det var litt kø skjønner dere.. Fikk lov til å dra hjem å hente fødebaggen min og rett tilbake. Da var kl 14.00 på mandag. Ble tatt utrolig mange CTG'er av meg, blodtrykket ble kontinuerlig overvåket og jeg følte meg veldig godt ivaretatt. Gikk å ventet heeeele mandagen, gikk å la meg, våknet tirsdag, ventet til kl 20.00 på tirsdagen, da kom jordmoren å hentet meg. Skulle settes igang!! Hadde egentlig veldig lyst til å gå gjennom riene og å kunne prøve badekar, men med drypp og alt det andre greiene var ikke det et alternativ, jeg var fanget i fødesengen.. Kl 21.07 ble første rie klokket inn. Hehe, tenkte da.. "Dette var ikke så ille, klarer flere av de!" Hjertelyden til snuppa mi drev å datt ut, så de ville sette en sonde på hodet hennes.. Da de gikk inn for å gjøre det så var det en blære med vann som hadde dukket opp, hadde hatt høy vannavgang på kjøpesenteret, så bare lakk litt fostervann.. De tok da vannet, og riene ble kjempeharde med en gang!! De tok meg av dryppet og lå dermed i 2 timer med mine egne rier og de var jææææ*******lige! Skrek etter epedural rundt midnatt og når anestesilegen kom sa jeg høyt til han "jeg elsker deg" hahaahah! Epeduralen var magisk! Fra å ligge å vri meg i smertehælvete til å kunne snakke med de 2 venninnene jeg hadde med meg "bla bla bla, dere vet det ikke, men jeg har en rie nå!" hahaha! Når kl ble rundt 02.45 fikk jeg lov til å begynne å presse. Hadde da gått fra 4 cm åpning kl 12 til full åpning kl 02, men pga epeduralen klarte jeg å ikke presse på pressriene, så kroppen min dyttet henne stille og rolig heeelt ned! 3 press og kl 02.59.32 kom jenta mi! Venninnene mine så hele fødselen og jeg så det selv også med et speil! Fantastisk opplevelse! Jeg klippet selv navestrengen og plukket henne selv opp å la henne på brystet mitt! 2810 gr, 47 cm lang og 33 cm rundt hodet! Nyyyyyyydelig snuppe!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141521096-min-fantastiske-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå