Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg leverte sykemelding til HR-ansvarlig på jobben ifbm forsøk(- signert av gynekolog - ingen tvil om hva det gjaldt...). Vedkommende skjønte ikke hva hun skulle med denne ettersom jeg bare hadde vært borte tre dager. Da kan man bruke egenmelding. Heller ingen refusjon fra NAV. Derfor så hun bort fra den - makulerte den.

Men det er vel kanskje en regel om maks antall egenmeldingsdager ila et år som gjør at man likevel bør levere sykemelding?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141520777-sykemelding-vs-egenmelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes merkelig ut.... Man tar jo imot en sykemelding fra lege og bruker denne når man får... Egenmeldingene kan være greie å ha til fraværsdager i forbindelse med kvalme og oppkast om du blir gravid.... Det har aldri vært problematisk for meg å levere sykemeldinger på 3 dager... Håper du har tatt vare på din egen kopi :)

Lykke til! Håper spiren sitter :) :) :)

Ikke meningen å bryte inn i denne tråden, men lurer på noe her..

Jeg skal i gang med ICSI om ikke så lenge...

Når man er på sykehuset å tar egguthenting og innsetting, får man da sykemelding av sykehuset, eller må jeg bruke egenmeldinger hver gang?

Det er jo bare helt feil. Jeg er selv sjef, og man kan ikke nekte å ta imot en sykmelding. Du trenger jo ikke bruke egenmeldinger (som du har begrenset av i en 12mnd periode), når du har fått sykmelding. Du kan sykmeldes i 1 dag å for den del, det er det ikke opp til sjefen din å avgjøre.

Du får ikke penger fra Nav dersom du er sykmeldt i 3 dager nei, men fra arbeidsgiver. De første 16 dagene er det arbeidsgiver som betaler, etter det tar Nav over.

Gå til sjefen din i morgen å krev at de dagene går på sykmeldinga di, og for all del. Ikke skriv under på et egenmeldingsskjema. De kan jo ikke kreve at du bruker opp dagene dine på det når du har fått sykmelding!

Annonse

De kan ikke nekte deg å levere sykmelding, men jeg vet at det er noen IA-bedrifter som foretrekker at man bruker opp egenmeldingene først...

Jeg brukte aldri egenmeldingene og fikk aldri noen neg tilb.meldinger om dette.Leverte alltid sykemelding fra legen.

Hei,

Takk for mange og gode tilbakemeldinger :-) Skal se hva jeg finner av kopi. Tenkte ikke så mye på det den gang, tidlig i høst, ved første forsøk. I ettertid har jeg imildertid vært gjennom et forsøk til som heller ikke lyktes i tillegg til at jeg har vært syk av helt andre årsaker. Skal snart i gang med 3. forsøk. Ser at vi må bruke sykemelding ved egenerklæring mer enn 4 ganger i la ett år (Det kan sikkert variere litt fra arbeidsplass til arbeidsplass). Fra nå av vil jeg derfor til enhver tid be om å få sykemelding og kreve at denne benyttes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...