Gå til innhold

Noen som vet ca-pris på takstmann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger kun takst, ingenting annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk gratis verdivurdering hos Eiendomsmegler 1. Denne skulle vi bruke til refinansiering av lånet, og sa også dette til megler på forhånd.

Hvis du skal ha en takst av takstmann tror jeg det er flere tusen.

Skrevet

Vet ikke om vi kan klare oss med verdivurdering jeg... Jeg skal flytte ut, og siden huset står på meg også må jeg kjøpes ut. Holder det med verdivurdering da?

Skrevet

Det er veldig varierende priser, men mellom 3 og 5000 er vel ganske vanlig.

Skrevet

Nei høres ut som du trenger en takstmann.

Skrevet

Dette er som å spørre "hva koster en bil". Dersom du skal ha en verditakst på en enebolig, kan du regne med et sted mellom 3 500 kr og 10 000 kr + MVA. Forutsett at du legger fram denne dokumenetasjonen for takstmannen:

◦Kjøpekontrakt

◦Skjøte / festekontrakt

◦Ferdigattest / brukstillatelse

◦Forsikringsbevis

◦kommunale avgifter

◦Ligningsverdi (i selvangivelsen)

◦Målebrev

◦Situasjonskart

◦Tegninger (plan og fasade)

Mangler noe, kan du regne med minst 800 kr/time + MVA + utlegg takstmannen har for å skaffe papirene til veie for arbeid med å skaffe opplysninger papirene gir til veie.

Skrevet

Men dette blir jo et privat oppgjør. MÅ vi virkelig ha takstmann da? Hvorfor er det ikke nok med en verdivurdering?

Skrevet

Jeg betalte 1200 kr for verdivurdering av bolig for å ligge innenfor 60 % for bedre lånevilkår ..

Skrevet

du kan få det for rundt 1500 faktisk.

Skrevet

Da jeg flytta fra xen, så holdt det med en verdivurdering. De koster ikke så mye.

Den megleren vi hadde brukt to ganger før skulle ha 500 kr, fikk rabatt pga at vi kom tilbake. Men ho som kom glemte hele avtalen, kom en time el no for sent, så jeg slapp å betale. den vurderinga holdt for advokaten

Skrevet

Ok, takk for svar=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...