Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Hadde det samma spørsmålet her inne for noen uker siden uten å finne noe bra svar. Men kom fram til at det som kom da jeg sjekket i tørt hår var så mye at det ikke kunne være annet enn flass/tørr hodebunn. Dessutten var alt borte da jeg igjen sjekket i vått hår. Så jeg ville sett ann mengden, kontra hva som skjedde med dette når håret ble vått. All verden bilder som jeg fikk linker til gjorde meg ikke noe ekspert akkurat.
Lunapuna1985 Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har aldri sett lus på mennesker, kun på hunder, men det er godt mulig de er like. Den ene hunden min har klødd mye og hatt luseegg, men jeg fant aldri noen levende lus. I alle fall er de hvite og eggeformet, altså litt ovale, men flate. Noen kan ha en litt mørkere flekk i midten. Som oftest finner man flere egg på samme området, så jeg synes man ser godt forskjell på flass og luseegg sånn sett.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Luseeggene henger godt fast i hårstrået, i motsetning til flass.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Skal prøve og hjelpe! Luseegg sitter fast på håret og er lyse i farge, det er vanskelig å få av eggene. Mens flass er løst og enklelt og ta vekk. Lus er små eddekoppdyr som er lyse i fargen og kravler rundt i hodebunden. Har funnet mest lus oppe på hodet til ungene og ikke bak ørene som mange sier at det er enklest og finne de. (jobber i bhg)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Hvis du tar ett luseegg oppå neglen,så klemmer den andre neglen oppå der, så kommer det en sånn "klikk" lyd...-vanskelig å forklare,men håper du skjønner Er det flass kommer ingen lyd!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Tusen takk for svar. Da er det ikke lus her foreløpig. Lusealarm i barnehagen så håper vi slipper HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå