Gå til innhold

Stakkars deg som må tenke når du ser at det står "hvet" i stedet for "vet". Stakkar de som ikke skjønner at man tenker på dialekt også, ikke bokmål/nynorsk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, så lost dere er!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

unnskyld, skulle aldri skrevet lost. Men fortapte!

Skrevet

Det dummeste jeg vet er mennesker som er dumme på en slik måte at de som vet bedre ikke får gjort det de skal!

Skrevet

Du snakker om deg selv, skjønner jeg.

Skrevet

Jeg er ikke så klok at jeg ikke setter pris på å lære noe nytt i alle fall.

Stå på skrivepoliti, dere gjør en god jobb!

Skrevet

Tenk på hva slags dialekt du vil du, men benytt deg av våre to flotte skriftspråk når du vil ha det ned på papiret. Man skriver ikke dialekt, mor.

Skrevet

Jeg er faktisk så inn i granskauen tett i pappen at jeg ikke skjønner overskriften engang. HVA er det vi må tenke når det står "hvet" og ikke "vet" a`?

Skrevet

Hun mener sikkert at man må tenke seg om når det gjelder hva som er riktig. På samme måte jeg må tenke meg om når det kommer til og/å regler. Er helt fjern på norsk skriftspråk, men tar det igjen på andre områder, som f.eks matematikk osv osv.

Blir lett stemplet som dum når man ikke kan skrive riktig.

Skrevet

Men når man tenker, da blir det ett sitat. Hun skrev at hun TENKTE. Sitat skal skrives av ordrett. Har du ikke lært det?

Skrevet

Det er i forhold til ett annet innlegg. Ei som tydeligvis ikke forstå hva en annen skrev fordi vedkokmmende var så uheldig å sette en "h" foran vet: hvet.

Og likedan, så skrev en annen, eller var det samme person, noe vedkommende TENKTE. Og da ble det en idiotisk diskusjon ut av det. Når man skriver ett sitat, skal det skrives ordrett. Og vedkommende sa at h-n tenkte akkurat det ordet. "Hjelpes" var det faktisk vedkommende skrev, og det var det noen nepegrev som ikke kunne akspetere.

Skrevet

Ok, jeg er ikke helt oppdatert på DIB-fronten om dagen. Og takk for det sier nå jeg.

Når det er sagt, setter jeg pris på om folk retter meg på en ordentlig måte, for jeg vet jeg er dårlig til å skrive.

Skrevet

Hoff ja, HVET, det er så vanskelig å forstå hva som menes med det ordet.. Det er VANSKELIG :-o

Hmmm, *tenke,tenke* hvet,hvet,hvet, hva kan det ligne på?

Og jge.. Skjønner ikke hva det kan bety.. jge,jge.. Bare låser sge helt.. :P

Eller om en setnigen starter med liten forbokstav.. Da skjønner jeg ingenting jeg :P

Du har et poeng HI x)

Rettskrivning er vel og bra, men man skjønner litt feiler og dialekter likvel ;)

Skrevet

det er vel ingen lov som sier at chatting ikke kan foregå på dialekt vel? selv er jeg fra et "bokmåltalende" område, og takk for det! for skulle jeg kommet fra et sted der jeg snakker en dialekt, skriver nynorsk og leser bokmål over allt ellers.. ja da hadde det gått rundt for lille dyslektikeren meg! Vet at offentlige papirer skal skrives på bokmål eller nynorsk, men i alle dager, man kan da skrive hva man vil på et forum som dette??? og hva i alle dager er galt med "hjælpes"????? eller andre utrykk i sjangeren for den del. Vi skriver da ikke stil som skal bedømmes av læreren?

Skrevet

Det eneste jeg tenker når noen skriver 'hvet' istedet for 'vet', er at her har vi en med akkurat høy nok IQ til å komme seg gjennom døra.

Skrevet

Vi snakker forskjellige dialekter, men skriver enten nynorsk eller bokmål. Sånn er det bare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...