Gå til innhold

Frekk eller gal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 uker til termin, i dag stavret jeg meg bort på kjøpesenteret. Da kommer en vilt fremmed dame bort til meg og sier: "Du må ikke vagge sånn!"

"Hæ?" sa jeg...

"Du må ikke vagge sånn. Jeg har et 1-åring i bilen, jeg vet hva jeg snakker om..."

"Ummmm, det har med bekkenløsning å gjøre", svarte jeg, litt paff.

"Ja, men det blir bare verre av sånt" sa hun, og gikk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av delene, hun har helt rett.

Skrevet

Eeeeeeh!!! Begge deler!!? Hadde blitt ganske paff jeg også! Kan jo være det var for å være snill! Eller hun prøvde å bli venn med deg?? Eller bare var gal!

Skrevet

Har hun? Er bare i uke 31 og vagger som bare det... Får ikke til å gå normalt. Men hadde likevel blitt paff om en vilt fremmed dame kom bort å sa det til meg...

15:21

Skrevet

Er du frekk eller gal du også, 15:20?

Skrevet

Det blir som å si fra om du er på vei mot en lyktestolpe mens du går og leser avisa. Man setter jopris på en slik tilbakemelding. Det er helt sikkert godt ment.

Skrevet

Det er jo slettes ikke det samme!

Jeg går sånn fordi jeg ikke klarer å gå på noen annen måte, fordi jeg har sinnsykt vondt i bekkenet og er glad for slike dager der jeg orker å gå ut i det hele tatt - ikke fordi jeg tror jeg er elegant eller stilig...

HI

Skrevet

Hadde kanskje blitt litt paff.. Men, det er sant som hun dama sier :)

Å begynner man først å vagge når man får bekkenløsning, så blir det verre :-(

Skrevet

En som har ettåringn i bilen mens hun er på kjøpesenter, er kanskje ikke helt den rette til å gi råd...

Skrevet

Om du ikke får til å gå på andre måter bør du vurdere å ty til krykker for å avlaste, for den vaggende måten å gå på gjør faktisk bekkenplager verre.

Skrevet

Flott det! Husk å si fra neste gang du ser en høygravid dame som stavrer seg fram i snøen. Det setter hun sikkert pris på.

Skrevet

Haha, hadde en fremmed kommet bort til meg å sagt noe sånt hadde jeg blitt så paff at jeg ikke hadde klart å svare ordentlig engang..

Noen mennesker eier ikke sosiale antenner..

Skrevet

Nei, hun blir sikkert mye mer glad for å få fortsette å vagge og gjøre bekkenplagene verre har jeg jo forstått etter å ha lest her...

Skrevet

Godt du har vett til å forstå stort sett klarer å ta sine egne avgjørelser.

Skrevet

Seriøst? Synes folk her inne virkelig det var en normal ting å si til fremmedfolk?

Skrevet

Nå vet vi jo ikke om den 1-åringen var alene i bilen eller noe som helst annet da!

Jeg har selv vært plaget med bekkenløsning, endte faktisk opp med krykker i siste sv.skap. Fysioterapeuten min sa at vagging gjør det verre!!

Så dama ønsket vel bare å komme med et velmenende råd :-) Ingen grunn til å stemple henne som hverken frekk eller gal!

Skrevet

Dersom det er rett som hun sier, så var det jo fint å si fra, men hun skulle kanskje sagt det på en annen måte:)

Skrevet

Ettåringen satt vel ikke nødvendigvis alene i bilen.

Litt spesiell, men hun har helt rett. Med bekkenløsning er det viktig å ikke vagge og å ta korte steg. Mange som tror at de ikke kan gå på noen annen måte fordi de ikke tar korte nok steg.

Skrevet

Om damen har rett eller ei, har ikke så mye med saken å gjøre. Poenget er vel at det var en fremmed dame som slengte fra seg noe i forbifarten...

Skrevet

Enig i den siste kommentaren til anonym 18.22 :)

Skrevet

Jeg klarer knapt å bevege beina fra hverandre, så tror ikke problemet er lange skritt....

Skrevet

Et velmenende råd?

Neste gang jeg ser en lett overvektig dame kjøpe sjokolade, skal jeg jammen gå bort og gi henne et velmenende råd om at tjukke folk ikke bør spise sånt. For hun vet sikkert bare ikke bedre, stakkars *sarkasme*

Skrevet

Nå er vel sannsynligheten større for at en høygravid, vaggende dame, ikke er klar over at vagging faktisk gjør vondt verre enn at den overvektig ikke vet at sjokolade er usunt :-)

Skrevet

hvorfor kom det inge slik dame til meg når jeg vagget rundt på holka i pur trass under svangerskapet mitt?!?! Hadde jeg visst at det blir verre av å utfordre skjebnen med min infernalske holkevagging, hadde jeg tatt taxi til skolen! Nå sitter jeg her, nesten 2 år etter fødsel, og har ENDELIG kommet meg nogenlunde etter BL fra helvete....

HI: med tanke på hvor vondt jeg har hatt det fordi jeg hørte på min mor, som sa at det er bare å gå det, så vil bekkenet bli bedre, så skal jeg LOVE deg at du bør ta hennes ord til hjertet, og slutte å vagge så godt det lar seg gjøre! Jeg håper det er flere "tanter i gata" som sier ifra når de ser at folk er på vei inn i helseskaden.. Jeg håper da at du ville sagt ifre hvis du så et menneske med gips som hoppet rundt på isen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...