Gå til innhold

Hvordan komme igang med sexlivet igjen? Forslag, takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tre måneder siden fødselen, og det begynner å bli på tide...

Vi har aldri vært særlig ville på soverommet, tvert imot egentlig...men nå er jeg uten lyst. Ja, ikke helt da..skulle gjerne hatt en lang og slitsom økt!

Hva skal vi gjøre for å få litt fart i ræva (bokstavelig talt)??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli enige om at det er en prioritet. Gjør en avtale en kveld eller når det passer. Legg til rett for en sensuell ramme, gjerne litt levende lys og stemningsskapende musikk. Har man først litt bra sex, så fører det gjerne til mere bra sex. Det gjelder bare å komme seg ut av "dvalen".

Skrevet

Jeg lurer også på dette. Trenger gode råd før mannen finner seg ei elskerinne som han sa til meg i går kveld.

Skrevet

Glidekrem ble et must for oss. Man er ofte litt tørr og øm pga østrogenmangel når man ammer og nettopp har født. Ellers gjelder det jo å få så mye søvn som mulig, jada vet det ikke er så lett ;-), men for meg er det alfa og omega å få litt ekstra hvile først. Og som hun andre sier, lage en sensuell stemning rundt hele greia. Nå går det jo mot vår, da "våkner" man jo heldigvis litt mer til liv på alle områder!

Skrevet

Helt ening med glidekrem.

Jeg må bruke det enda og det er snart 2 år siden siste fødsel.

Ellers bør dere ta en prat om at dette kan være vond for deg og at han må være forsiktig og forståelsesfull.

Og så er det bare å prøve.

Skrevet

Komunikasjon er et viktig stikkord her. Snakk sammen om hvilke forventninger dere har til å gjenoppta sexlivet.

Da vi hadde fått vårt første barn så gruet jeg meg også til å ha sex igjen. Men vi snakket sammen og jeg var helt tydelig på at dersom jeg opplevde noe som vondt eller ubehagelig så stoppet vi. Min mann hadde forståelse for at det ikke nødvendigvis skulle ende med samleie og utløsning for oss begge. men til min store overraskelse så var ikke dette noe stort hinder i det hele tatt. Eneste drawbacket var at melkespruten stod til værs ved stimulering av brystene, så det lot vi heller være i hele ammeperioden.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...