Gå til innhold

Dere som har mange barn...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

... det vil si tre, fire eller flere: føler dere at barna stjeler all tiden deres, eller har dere fremdeles nok alenetid og tid sammen med mannen deres?

Noen dager ønsker jeg meg mange barn (er gravid med nummer to nå), mens andre dager synes jeg at to blir mer enn nok. De familiene som jeg kjenner som har tre barn eller flere, synes jeg lever litt gjennom barna sine. Foreldrene reiser aldri på tur alene (men sier at de gjerne vil), de er alltid opptatt med barnas fritidsaktiviteter i helgene (og på hverdager for den saks skyld), og når vi er sammen med dem snakker foreldrene lite sammen, de er alltid opptatt på hver sin kant med barna. Er det virkelig så slitsomt som jeg får inntrykk av å ha mange barn, eller er det en fryd? :)

Fortsetter under...

alle roser har sie torner, sies det...

slik er det med barn også... selv har vi 3 barn og venter spennt på nr 4..

de to elste er 4 år, en gutt og ei jente, så har vi en gutt på 2 år, så de kommer ganske tette her i huset =)

selv er jeg bare 24 år og vier mye av tiden min til barna mine og familien min. Jeg ser på jevnaldrende som "lever livet", mens jeg på min kant har funnet "meningen med livet".

selvsagt kan det bli mye av og til.. spessielt når en eller flere av barna er syke og trenger litt ekstra, men slik er det uavhengig av om man har et,to eller tre barn... Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke kan tenke meg å bytte storfamilie livet mitt mot noe anet..

Jeg og sambo har det veldig fint oss imellom og tar vare på kveldstimene når barna har lagt seg, og dette tror jeg er viktig i alle forhold =)

vi prøver å gjøre familie aktiviter sammen så ofte som mulig. alt fra badeland, lekeland, utedag, kinokveld,skitur,hyttetur osv... dette er jo noe vi alle synes er trivelig og givende =)

og når barna er i seng (kl 19.30) så har vi jo en del timer som er bare våre, hvor vi kan være kjærester =)

jeg tror jo at de som vil ha mange barn må til en viss grad gi litt slipp på seg selv...men det blir jo erstattet av noe annet.. og etter min mening, noe bedre =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...