Gå til innhold

Finnes det noe angstdempende eller beroligende man kan ta mens man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har mildt sagt blitt litt mye på meg i det siste, uten at jeg ønsker å gå inn på det her.

Jeg har en baby på en uke, og har de siste dagene slitt med skikkelig angst. Får verken sove eller spise, og har det helt jævlig, rett og slett.

Jeg har slitt med dette en gang tidligere, og fikk da medisiner mot det, men mener at de ikke kan brukes mens man ammer.

Jeg vil så veldig gjerne ikke gi opp ammingen, så i så fall venter jeg en stund til og ser om det blir noe bedre, men jeg må innrømme at jeg kunne ha tenkt meg litt hjelp akkurat nå...

Skrevet

Ibux 400 mg har en utrolig oppkvikkende effekt, på meg ihvertfall, og andre jeg kjenner har erfart det samme, men det kommer vel an på om du bare er litt lei, eller langt nede ... Er du skikkelig deprimert og har angst, bør du vel straks ringe legen din eller helsesenteret og spørret.

Skrevet

Gjør pusteøvelser (som ved meditasjon) når du ammer mens du nyter det vakre ansiktet som ligger å nyter hver dråpe av melka di. Vet det er et fattig råd men prøv!

Skrevet

Jeg er ikke deprimert. Kun angst.

Men jeg kjenner jeg er redd for at dette skal gå over til en fødselsdepresjon hvis det ikke går over snart...

Funker Ibux på angst? Eller bare på depresjon?

Og det er greit å ta mens man ammer?

Skrevet

Har bare prøvd på lett depresjon, vet ikke med angst (jeg kan ikke helt forskjellen her heller (jeg hadde også spise, puste- og soveproblemer den første tiden med første barn, men holdt ut - fikk sovetabletter en periode, men det ble jeg så sint av). Tror det er greit å prøve Ibux selv om man ammer, kan jo ta en rette etter en amming for å forsøke.

Skrevet

Ble det bedre, da?

Hva gjorde du eventuelt for at det skulle bli bedre?

Dette er ikke egentlig en reaksjon på fødsel og baby, men på mye annet som tilfeldigvis kom nå samtidig. Som sikkert blir forsterket av alle hormonene o.l.

Det er altså et angstanfall som kommer "utenfra"...

Lurer litt på å ta kontakt med noen, men det har jo bare vært ille i tre dager.

Har kjent litt på det de siste to ukene.

Hvem tar jeg kontakt med, da? Orker egentlig ikke fastlegen min, for han er så glad i å skrive ut medisiner, at han ikke gidder å se på helheten.

Og kommer barnevernet til å bli koblet inn?

Vi er veldig ressurssterke foreldre, som har et barn fra før, så har absolutt ingenting å frykte, men forstår jo at det ikke ser veldig bra ut hvis man blir så psykisk syk at man må ha akut hjelp eller medisinering like etter at man har født...

Skrevet

Jeg kan desverre ikke svare deg på dette, men jeg kan dytte for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...