Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Otto? Og har dere forslag til mellomnavn til nettopp Otto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Myggen i magen skal hete det, etter min pappa som døde da jeg var 10 år. Må venne seg til et så gammelt og uvant navn, men det betyr mye for oss. Har litt lyst på et navn til, men klarer ikke finne noen. Har vært inne på Leander. Klinger fint sammen med storsøsters navn da. Otto Leander og Anna Linnea ......

Andre forslag?

Fortsetter under...

Skrevet

Otto Leander var for å være helt ærlg helt grusomt.

Otto er egentlig ett fint navn når man venner seg til det:) Vet om en som heter Otto Harald.

Otto og Anna var jo fint sammen:)

Skrevet

Otto og Anna passet godt sammen ja :-)

Det blir gjerne litt "snålt" hvis du setter sammen et veldig poppis navn med Otto? Kanskje du skal prøve med noen litt mer tradisjonelle? På den annen side er det nok best med et navn med flere stavelser. Hm...

F.eks

Otto Nikolai

Otto Andreas

Otto Kristian

Otto Benjamin

Otto Aleksander

Otto Martinius :-) Var litt søtt synes jeg :-)

Skrevet

Jeg synes Otto Leander var fint jeg. Ser ikke noe i veien med å sette et poppis navn ved siden av Otto. Det bare fresher opp navnet.. Istede for at det skal bli traust og kjedelig.

Eneste jeg vet om som heter Otto er en lærer på 60 år som heter Dag Otto.. Det er jo ikke så fresht ! He he. Otto Leander er fint :) Uasett navn dere velger til Otto, vil det sikkert vært litt uvant i starten, men det går jo seg til slik at det blir "normalt" til slutt.

Skrevet

Jeg ville brukt Otto som mellomnavn.

Skrevet

Jeg er enig med Helverine.

F.eks Jan-Otto

Fred-Otto

Annonse

Skrevet

Så flott navn vennen:) Forstår godt at det betyr myyye for dere. Jeg synes Otto står perfekt for seg selv. Otto og Anna passer veldig bra:)

Gratulerer med navnevalget:)

Skrevet

Jeg syns otto er kjempe søtt. De fleste må kanskje ha litt tid til å venne seg til navnet, men det gjør de garanter fort.

Skrevet

Jeg kjenner en Otto Andreas. Verdens søteste gutt, ergo også et veldig fint navn i mine ører.

Skrevet

En kompis av meg heter Otto Andre' :-))

Skrevet

Fetteren min heter forresten Trym Otto :)

Skrevet

Syntes Otto Aleksander klang fint.

Ellers ser jeg ikke noe galt med Otto Leander heller da :)

Skrevet

Otto er ikke et navn jeg ville brukt, men smaken er som baken :)

Vet om en som heter Frank Otto, har mest hørt Otto som mellomnavn da. Tenkte med en gang Otto Andreas om det skulle være som fornavn.

Annonse

Skrevet

Otto er navnet på en minigris som vennene mine har i hagen... Så for meg lyder Otto mer som et dyrenavn. .Men for all del, en blir vant til alt!

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger og forslag !

Mye forskjellig her. Alt fra grusomt, til minigris-navn, til fint og flott....hehe. Artig lesning :)

Det blir ihvertfall ikke Andreas eller Aleksander som mellomnavn, men Martinius har vi vært inne på selv. Skal lete litt bakover i familien til papsen og se om vi kommer over noe vi liker.

Tar gjerne imot flere tilbakemeldinger og forslag :)

Skrevet

Otto Leander er jo kjempekoselig navn det da!:)

også Otto Matteus og kanskje?

Otto Elias?

Lykke til! Kjempe koselig å ta med deg pappa'n din vidre på denne måten:) Ble varm i hjertet av det jeg:)

Skrevet

Har sansen for slike "uvanlige" navn, så jeg synes ikke man skal klusse dem til med et mellomnavn, navnet Otto er finest alene (-:

-synes jeg da, men jeg liker ikke mellomnavn i det hele og det store, spesielt hvis man ikke bruker de til daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...